Gå till innehåll

Skådespelare sökes till en Breaking Bad inspirerad film.


2biasMotion

Recommended Posts

Tobias var namnet och jag planerar att göra en film som baserar sig på element från serien Breaking Bad.

 

Lite bakgrund om projektet:

Jag som många andra föll totalt för Breaking Bad serien och när jag hade sett det sista avsnittet började jag känna mig tom inombords, som ett hål i hjärtat.

Detta hålet bestämde jag för att fylla med tankar om en kortfilm vilket resulterade i att jag började skriva på en som baserar sig i Sverige och hur amfetaminet tog sig hit.

För er som sett serien så vet ni att amfetaminet tar sig till Tjeckien. Därifrån vill jag föra berättelsen vidare tills det att amfetaminet tar sig till Sverige.

Så nu sitter jag och skriver färdigt manuset och blir allt mer nöjd.

 

Vad den handlar om:

Filmen handlar om Jacob, 22 år, vars mamma är alkoholist och pappa är död.

Jacob livnär sig på att sälja marijuana till personer på gatan samt på illegala event. En kväll är han på en underground fighting match för att sälja droger till människor.

En Tjeckisk knarklangare vid namn Andrej har med sig en väska med det kända Blue Sky amfetaminet till denna matchen var Andrej själv ska slåss.

Jacob, i hopp om att väskan ska innehålla pengar, stjäl den.

När en vän berättar om amfetaminet och vem det kommer ifrån och hur mycket pengar man kan tjäna blir Jacob såld.

Tillsammans börjar de sälja runt detta amfetaminet då ryktet sprider sig och de som äger amfetaminet får nyss om att det säljs då de ska leta upp personerna som stal vad som var deras.

 

Detta projektet kommer att spelas in under sommaren 2014 då många är lediga från skola och liknande så att inspelningsdagarna kan vara ganska tight inpå. Jag kommer även att göra projektet med pengar från min egna ficka så därför kan jag enbart förlita mig på gemensamt intresse att skapa en grym kortfilm, resekostnader är nog svårt att betala det med då jag kommer behöva en hel del statister.

Men jag hoppas ni är lika exalterade för ett sådant här projekt som jag är!

 

Om ni vill vara med i filmen så får ni gärna skicka ett mail till mig var ni beskriver er själva kort.

Ni som har så får ni gärna skicka med en film var ni skådespelar, men det är inget krav.

För de större rollerna vill jag gärna träffas på en kopp kaffe för att diskutera rollen, men jag behöver en mängd statister så tveka inte på att höra av er!

 

Mail: 2biasmotion@gmail.com

 

/Tobias Nilsson

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...