Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Min DIY Steadicam.

Nybörjare
    Reg.datum
    apr 2014

Standard Min DIY Steadicam.

Är man tekniskt lagd och gillar att klura ut lösningar efter hand som man använder saker så lyckas man till slut..

Denna rigg är mesta dels K-Rauta produkter så som U profiler aluminium, hålplattor i plåt mm
    Men även väldigt mycket gamla musik prylar som delar från hihat stativ uppe vid gimbal fästet, mikrofonstativ , trumklämme fästen mm

..och så här ser den ut "in action": (med många olika experiment med fjädring mm som nu har blivit en rigg runt en ca isoelastic kabel fjädring som funkar helt ok.. klippet är den nuvarande versionen)

Och i slutändan är det inte tekniken som är poängen.. det är vad du gör med den.. så vet du hur man balanserar upp saker mm så kan man få lika bra resultat med ett vanligt tripod stativ och tumme pekfinger grepp.

//Daniel

Nybörjare
    Reg.datum
    apr 2014

Standard

Medlem Oculuss avatar
    Reg.datum
    mar 2013

Standard

Grymt jobbat. Kul att se. Sånt behövs! Har själv en Merlin Steadicam men skulle nog kunna tänka mig att försöka bygga en avlastningsarm på egen hand.
    Vh

O

Medlem
    Reg.datum
    jun 2014

Standard

Citat Ursprungligen postat av Oculus Visa inlägg
    Grymt jobbat. Kul att se. Sånt behövs! Har själv en Merlin Steadicam men skulle nog kunna tänka mig att försöka bygga en avlastningsarm på egen hand.
    Har en merlin också men det svider i tarmen vad avlastningsarmen kostar.. Har du fått byggt någon än?

// A
    Kameror och tillbehör:
    Canon C200 & BlackMagic Pocket Cinema Camera
    Sony FDR-AX100 & Canon EOS 5D mk2, Canon EOS 5D mk4
    Bolex 16mm film
    Samyang/Rokinon 14/16/35mm - Canon L-series 24-70 f/2.8, 16-35 f/2.8, 70-200 f/2.8 II IS USM + f/4 !IS, 50 f/1.2, 85 f/1.2, Sigma 18-35+50-100 f/1.8 + bunt random C-mount / Minolta / Canon FL/FD + Schneider 1.33X anamorphic adapter
    Zoom H1, Shotgunmic, Final Cut Pro X, Premiere CS6, Motion 5, Filmconvert, Davinci Resolve, Adobe After Effects
    JIB, Steadicam, Slider, tripods