Gå till innehåll

Säljhjälp


Spaceromancer

Recommended Posts

När du säger marknadsför, hur menar du då? På vilka plattformar och vad ingår? Vad har du för garantier för antal "klick"/räckvidd.

Handlar det om ett helt marknadsföringspaket sociala medier, posters/flyers och trailers osv. Eller?

 

50/50 av intänkter låter väldigt mycket. Och hur länge ska personen/firman du anlitar marknadsföra filmen? I ett större sammanhang krävs ju inte marknadsföring mer än i en uppstart, i samband med premiär/dvd-försäljning/download-släpp vad det nu är. Därefeter ska ju filmen kunna marknadfsföra sig själv med mun-mot-öra-metoden. Känns orimligigt att dela hälften av intäkter för din film fortsatt efter att marknadsföringen spelat ut sin roll så att säga.

 

Eller menar du återförsäljning? Distributionen av själva filmen?

 

Men specifiera gärna mer vad det är ni diskuterat och vad som ska ingå. Samt storleken på ditt projekt/ film :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Diskussionen kom upp när jag hittade en person som kunde tänka sig att försöka sälja in den till TV. Hela biten med sociala medier osv. har jag inte ens tänkt på som en möjlighet eller något som behöver diskuteras. Tack för synpunkterna, en bra hjälp i fortsatta diskussioner.

I nuläget har vi enats om 25% provision, men med möjlighet att korrigera om det skulle visa sig att det inte är inom gränserna vad som brukar vara normalt.

 

Filmen är redan klar och finns att köpa på nätet från min hemsida.

 

Vad menar du med storleken på projektet?

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...