Gå till innehåll

Den Sista Generationen? - Dokumentär


Spaceromancer

Recommended Posts

Jag har jobbat med den här filmen i ungefär två år och nu är den klar! Sök efter "Den Sista Generationen?" på Youtube och ni hittar mängder med korta klipp och en lite längre första trailer.

 

Någon gång i framtiden så kommer jag att lägga ut hela filmen på Youtube men om ni vill se filmen innan, vill ha en DVD i hyllan, eller vill ge lite ekonomisk support åt en filmarkollega så finns den möjligheten här nu.

 

 

DVD:n kan beställas antingen genom att sätta in 250 kr på bankgiro 5386-8378 (skriv namn och adress!) eller via hemsidan (Petri Storlöpare ? Documentaries, Dokumentärfilmer) där det också går att betala med kort. Filmen är 90 min.

 

Det här är en av få moderna dokumentärer som finns om samerna (jag hittar inget när jag googlar i alla fall!) och definitivt en av dom väldigt få, kanske den enda moderna, om skogssamerna.

 

• Hur är livet som renskötande same i dagens Sverige?

 

• Vilka är de dagliga problemen och framtida hoten?

 

• Hur långt är det möjligt att leva som på gamla tider?

 

Henrik Andersson från Gällivare skogssameby delar med sig av sina tankar och erfarenheter under ett år.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...