Gå till innehåll

Var lättast låna gratis lokal för inspelning?


ghijohansson

Recommended Posts

Var tycker ni andra att det är lättast låna gratis lokal för inspelning?

 

Studieförbunden är en möjlighet. De gillar att man har filmskapande som studiecirkel. Men obs att då måste man fylla i persondata för alla medverkande. Och de vill att man bestämmer tidpunkter långt i förväg. Det är lättare låna lokal under sommaren än under resten av året. Och det är lättare låna lokal vardagar dagtid än på kvällar och helger.

 

När det gäller kommunala idrottsanläggningar så vill de att alla som lånar lokal ska betala enligt gällande taxa. Och att försöka låna lokal under den tid på året då efterfrågan är minst, det lönar sig inte därför att då har man schemalagt underhåll.

 

Att bli medlem i teatergrupp som har lokal är ett alternativ. Men då får man vara beredd på att betala medlemsavgift för alla som ska närvara på inspelning.

 

Privata fastighetsägare brukar vilja ha samma hyra som för hyresgäster. Så vida man inte är personligen bekant.

 

Juridiska personer som vill locka besökare kan vara välvilligt inställda. Exempelvis muséer.

 

Jag bor i en kommun med stor bostadsbrist men jag kan tänka mig att det är lättare att låna lokal gratis på orter med överskott på lokaler.

 

Och jag inser givetvis att utomhus är det i många fall fritt fram att filma. Så det är en god idé att skriva manus så att så mycket som möjligt utspelar sig sommardagar med vackert väder, och vindstilla.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...