Gå till innehåll

Adobe Flash Cs6 3D problem


Isabella

Recommended Posts

Tjena. Har snart varit vaken 20 timmar och jobbat på min sista film i skolan. I adobe flash. Jag har ritat figurerna på papper och sedan scannat in alla kroppsdelar och animerar dem.

Vill inte spoila vad filmen handlar om, men kan säga att den handlar om bin.

 

Jag gjorde vingarna till bina digitalt och tog med 3D rotation tool för att de skall vara mer svängd bakåt. Jag placera vingarna på rätt ställe etc och animera dem med motion tween då biet rör på sig. Allt ser bra ut på timelinen

MEN då jag testar filmen i: test movie, så e vingarna helt på fel ställe. Ser också så ut då jag exporterar ut filmen. Vingarna är typ 3 cm för högt upp på ena biet. På andra är ena vingen svängd underligt . alltså de ser inte rätt ut.

Varför då? Är det något man fixar med kod? Jag är relativt nybörjare i flash och aldrig använt kod.

Svara snabbt för deadline närmar sig. Läraren i skolan är okunnig i flash.

 

 

ÄNDRING: Fick det fixat. Man skall göra 3D rotation EFTER man satt motion tween på. om man gör det före så blir det bajs.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 11 månader senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...