Gå till innehåll

Tidskod


Pontus Norberg

Recommended Posts

Jag sitter på jobbet och här har jag bara Premiere elements 10. (Har premiere CC hemma).

Jag har inte jobbat med synkning bild och ljud, däremot har jag i elements jobbat med att synka flera klipp och misstänker att du kan göra på samma sätt.

Men jag hoppas det finns någon som kan förklara det bättre, men du får min version först så du kan testa.

 

Jag gör som så att jag tar klilppet jag skall använda och går fram till den framen som jag vill använda som synkpunkt (typ där du visuellt ser att klappan slår ihop) och där lägger jag en markering.

Sedan går jag till mitt andra klipp (i ditt fall ljudet) och letar upp motsvarande punkt (där klappans ljud kommer) och lägger en markering där.

 

Efter det lägger jag båda klippen på tidslinjen och linjerar mina valda markörer.

Ibland får jag flytta det ena klippet någon frame framåt eller bakåt för att få synkningen att stämma.

 

Men väldigt ofta stämmer det väldigt bra (Jag har ju ljud på båda mina klipp och då hörs ju direkt om någon ligger felsynkad)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...