Gå till innehåll

Filmredigeringsutbildning


Nordan

Recommended Posts

Hej!

Jag har googlat lite och försökt hitta utbildning i filmredigering. Typ en 2-4 dagars utblildning i filmredigering. Jag tycker det är svårt att hitta något. Är det någon som har tips på utblildningsföretag som kör filmredigeringsutblidningar för företag?

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 6 månader senare...

Jag är gästlärare på Batteri och där har vi inga kurser fokuserade på kreativ klippning utan det är jättebra kurser som handlar om att lära sig olika program (och arbetsflöden). kanske inte riktigt det du letar efter? Mig veterligen är det bara DI som har rena filmklippningskurser och mitt eget lilla initiativ på Framtidslabbet -. Mitt eget initiativ uppstod för att fylla tomrummet efter Filmcentrum Stockholm som gick i konkurs. Jag var handledare i filmklippning där.

 

Kreativ klippning lär man inte sig själv på några dagar. Jag lärde mig grunden för långfilmsklippning genom att sitta bredvid Thomas Holéwa i ett halvår när han klippte min film. Thomas har varit huvudlärare på DI och klippt klassiker som Barnens Ö. Det är en väldigt stor skillnad på att veta var knapparna sitter och att kunna filmklippning.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...