Gå till innehåll

Hyra utrustning i Stockholm?


Daniel Hållquist

Recommended Posts

Hej, jag undrar var man kan hyra utrustning i Stockholm? De jag känner till är Filmcentrum och Ljud & Bildmedia, och jag fick precis veta att Filmcentrum har gått i konkurs, vilket känns jäkligt trist, planerar att spela in en novellfilm nu i sommar och har hela tiden tänkt hyra utrustning hos dem eftersom de hade så billiga priser. Ljud & Bildmedia är betydligt dyrare och hyr heller inte ut till privatpersoner.

 

Så, vilka fler finns det?'

 

/D

Länk till kommentar
Share on other sites

De andra jag känner till är dagsljus och Twentyfourseven. Men kan tänka mig att inte heller de hyr ut till privatpersoner, men går ju alltid kolla om de gör det.

Har hänt att jag hyrt grejer av mindre produktionsbolag, kanske kan de tänka sig att hyra ut till privatpersoner.

 

Vet att när jag pluggade film hände det att uthyrningsföretag var snälla och lånade ut utrustning gratis.

Länk till kommentar
Share on other sites

De andra jag känner till är dagsljus och Twentyfourseven. Men kan tänka mig att inte heller de hyr ut till privatpersoner, men går ju alltid kolla om de gör det.

Har hänt att jag hyrt grejer av mindre produktionsbolag, kanske kan de tänka sig att hyra ut till privatpersoner

 

Just det, Dagsljus finns ju också.

 

Ja, jag får göra det, eller så antar jag att jag får starta enskild firma.

 

Vet att när jag pluggade film hände det att uthyrningsföretag var snälla och lånade ut utrustning gratis.

 

Det låter ju hyggligt, du kan väl skicka mig ett pm om vilka företag det var? :)

 

Tack för ditt svar!

 

/D

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...