Gå till innehåll

Undertexter hjälp!!!!


Recommended Posts

Jag behöver göra under texter i en 15 minuters film. Det enda verktyg jag hittar i Premier pro CS 5.5 är Titelverkyget.

Eftersom jag inte hittar något annat har jag skrivit in undertexterna där men jag kan inte göra en enhetlig bakgrundsfärg som bara täcker texten.

 

Jag har också förstått att jag borde föra över den klippta filmen till Encore. Det är ett program jag överhuvudtaget inte jobbat med förut.

 

Jag håller på att göra en export från Premier nu. Där har jag tagit bort alla textsnuttar jag lagt in manuellt.

Så att det bara är bild och ljud.

 

Exporten kommer att ta ytterligare tre timmar. Men vad ska jag göra sedan?

Hur lägger man in undertexterna i encore när man väl fått över filen?

 

Tacksam för alla hjälp jag kan få.

 

Uttern_

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag kommer inte vara till så mycket hjälp, för det var ett tag sen jag gjorde det här, men det är inte Premiers titel-verktyg du ska använda, om du inte vill att texten ska vara en permanent del av din film. Vill du ha en textning som går att slå av och på ska du lägga till den i Encore eller något annat DVD-program. Jag minns att understexen gjordes i en separat fil där man angav text och tid, men var och hur jag gjorde den minns jag tyvärr inte.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 månad senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...