Gå till innehåll

Royaltyfritt foto av discodans?


joachim_s

Recommended Posts

Hej!

 

Följande fråga kommer låta rätt nischad. Jag behöver nämligen hjälp att hitta specifika royaltyfria klipp (såklart gärna gratis):

 

Jag försöker hitta specifika klipp för musikvideo-redigering och jag vet inte hur jag ska formulera min sökning, eller vart jag lättast hittar det jag söker.

Jag har en sinnebild och ett minne av svartvitt dokumentärt foto med vanligt folk som dansar en tidig form av disco eller bara lite långsammare, träskoanpassad cirkeldans (ganska lik den man hittar när mellanstadiebarn dansat disco på fritidsgården). Jag vill försöka hitta folk som ser ut som i Moodysons Tillsammans, men när man söker på äldre discofoto så hittar man mest underhållningsprogram med proffs.

 

Min plan är sen att jobba med temposynk till den här låten som jag har gjort: http://soundcloud.com/meschine/twofingers

 

Kan ni hjälpa mig att veta vart jag ska söka för att få tag i videofoto i den här riktningen?

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 månad senare...

Har du googlat

free stock footage disco

eller något liknande?

 

I dagsläget torde det på internet finnas i runda slänger 10,000 högupplösta filmklipp som skänks bort, plus ännu mer standardupplöst. Finns alla möjliga ämnen. Och antalet sådana klipp ökar i snabb takt. I vissa fall måste du dock logga in på någon hemsida för att få lov att ladda ner gratis.

 

så det är bara att skriva

free stock footage

samt ämne (på engelska)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...