Gå till innehåll

DVD kompatibel


adam66

Recommended Posts

Hej. Jag använder Pinnacle redigeringsprogram och undrar

1. varför man inte kan importera till programmet en hel DVD skiva med menyer och kapitel ?.

2. När jag ska göra en film av ett projekt så väljer jag kodec för Fil Mpeg 2 och så finns alt DVD kompatibel ? Vad innebär DVD kompatibel i detta fall?

 

 

mvh

Adam

Länk till kommentar
Share on other sites

Det är en ganska komplicerad historia att reda ut allt om du vill ha hela strukturen på en DVD-skiva. Jag klarar det inte men det kanske finns någon annan här på forumet som kan.

 

Det vanliga är nog att nöja sig med de videoströmmar som finns på skivan i form av VOB märkta filer och som ligger i MPEG2. Oftast åtföljs video filen av ljud. Om det är en skiva med språkval så blir det mer komplicerat.

Länk till kommentar
Share on other sites

1. Om du bara ska kopiera en DVD så finns det enklare sätt (obs att koipiering av kommersiella dvd-er är förbjudet). Jag tror inte det finns något program som kan läsa in dvd-menyer från en skiva så att de blir redigeringsbara.

2. Antagligen så begränsar då Pinnacle då bit rate till ett värde så att alla dvd-spelare ska kunna spela upp filmen.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...