Gå till innehåll

Vilka skolor i Storbritannien är bäst?


jerkinpaowpaow

Recommended Posts

Hej!

Jag har i år sökt via UCAS till diverse skolor i filmproduktion. Min ursprungliga tanke var att komma in på Napier University eller University of Edinburgh, vars filmutbildningar är del utav Screen Academy Scotland, har Skillsets kvalitetsstämpel, och är billiga att läsa på (ca 10.000 kr per år)

Jag sökte även till University of West of Scotland, University of the Arts London och till University of Westminster.

 

Precis i dagarna har jag fått mitt första svar, och blivit antagen till University of the Arts London. Tidigare har det inte känts aktuellt alls med England, pga hur dyrt det är, men efter en del efterforskningar så verkar UAL vara en riktigt bra skola, och kanske värt 9000 pund per år. Än vet jag inte om jag kommer in på någon utav de andra utbildningarna, gör jag inte det är det ju inte så mycket att vela över.

 

Men jag tänkte ändå vara ute i god tid, och fråga alla er, om det är någon som har gått eller känner någon som har gått på någon utav utbildningarna, vet någonting om hur de är, eller har någon idé om vilken som är bäst, i fråga om hur mycket man lär sig, resurser, möjlighet att bilda kontakter och hur många som fått jobb efteråt?

 

Jättetacksam för alla slags svar!

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...