Gå till innehåll

Filmarbetarutbildningen i Trollhättan?


liinn

Recommended Posts

Hej,

Finns det någon som går/har gått på filmarbetarutbildningen i Trollhättan som skulle kunna berätta hur det är att studera där?

Och även hur går antagningen till skolan till?

Hur stora är chanserna till jobb efter avslutad utbildning?

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag var på någon föreläsning med dem för ett tag sen, och de försöker åtminstone få det att låta som om utbildningen är relevant och att många får jobb. De sa något om att 7/10 (eller fler, men sätter gränsen lågt då jag är osäker) börjar jobba inom ett halvår, inom det yrke de är utbildade i. Vilket ju måste vara bra. Mitt intryck av den som föreläste var väl sådär, och föreläsningen i sig gav mycket mindre än jag trodde att den skulle göra. Men det säger ju ingenting om hur utbildningen är.

 

Ta det jag säger med en nypa salt, vet inte hur känd utbildningen är här på Voodoofilm, men jag som bor här uppe hade aldrig hört talas om den innan. Det är möjligt att den är mer känd i södra Sverige dock! Får se om någon annan har något vettigare att flika in med :).

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...