Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Blod är tjockare än vin filmen

Besatt medlem Najkas avatar
    Reg.datum
    aug 2006

Standard Blod är tjockare än vin filmen

Jag tänkte göra en film till den kommande filmfestivalen, Pixel. Så jag letade efter ett manus som kanske skulle passa till en kortfilm. Jag loggade in på voodoofilm och kollade in mina gamla startade trådar, då jag vet att jag slängt upp några idéer här, och hittade ett manus som jag en gång skrev; Blod är tjockare än vin(som nu har en ny titel). Jag spånade igenom den och tyckte att storyn var rätt så bra och tack vare den fina och konstruktiva kritiken jag fick beslutade jag att ta mig an manuset och göra en film av det.
    Deadlinen för att ansöka om sin film vart den 14;e februari, alltså nästa helg. Jag fick lära mig om pixel efter att ha snubblat över det på nätet för en vecka sedan. Så det har varit en intensiv vecka med planering, planering och lite mer planering. Några omskrivningar har också gjorts, men inget drastiskt. Det jag vill komma till egentligen är att hela filmen ska filmas imorgon och jag skulle tro på att den går på tio goda minuter lång. Ni som är intresserade kan ju läsa och följa den här tråden och se filmens gång. Förhoppningsvis blir den som jag vill ha den och kanske den tas längre än jag tror. Det är det vi får se de följande inläggen. Jag kommer även att ta foton från inspelningen och slänga upp lite kommentarer om dem.

Wish me luck!

Fesley
    Gäst

Standard

ms word OpenOffice
    Senast redigerad av Fesley den 2018-08-30 klockan 09:05.

Reg.datum
    aug 2006

Standard

Vi filmade allting nu i lördags. Tro det eller ej så fick jag allting filmat och materialet blev bättre än förväntat. Är riktigt nöjd med fotot och mina skådespelare gjorde ett fantastiskt jobb. Min ljudkille räddade hela dagen från början till slut med sin zoom.
    Filmen är under klippnings-stadiet. Har en rough cut på ung 11 minuter. Men det kommer att trimmas in på sista timmen! Sista timmen är på fredagkväll...
    Imorgon ska jag hem till min vän som är musikskapare. Förhoppningsvis kan han skapa något vackert till mig på tre dagar.
    Tyvärr så går det ju inte att ladda upp några filer så jag kan inte visa några bilder ifrån filmen.
    Tack för idag!

Reg.datum
    aug 2006

Standard

Musiken och ljudet är nu färdigställt och filmen inskickad till festivalen. Jag hoppas verkligen vi blir antagna då alla har gjort ett så fantastiskt jobb och agerat så professionellt. Resultatet blev bättre än jag trodde och jag är mycket nöjd! Ser att det fortfarande inte går att ladda upp filer. När ska voodoofilm lösa detta problem?
    Tack för mig!

Reg.datum
    aug 2006

Standard

Detta blev slutresultatet:

Besatt medlem Tegelhuves avatar
    Reg.datum
    feb 2009

Standard

Oj. Den filmen blir ju bara bättre och bättre. Början är lite väl hemlighetsfull. Du kunde ha öppnat med henne, hon häller up vin och ursprungstiteln fejdas in BLOD ÄR TJOCKARE ÄN VIN. Men bra jobbat.