Gå till innehåll

Egenbrus..?


anders10

Recommended Posts

Hej!

 

Köpte en Blue Yeti USB-mikrofon, som jag tänkte använda till enklare voice over. Har försökt komma fram en gång innan här till vad som är felet. Men svårt att beskriva.

Min önskan är att det är förhållandevis tyst när mikrofonen är inkopplad och sen när rösten hörs, så är det just rösten som hörs och inte en massa brus.

Hittade en länk som har exakt samma problem som jag. Fast tycker att bruset från min mikrofon låter ännu högre än det här. Någon ljudexpert här som kan lyssna och säga mig vad som är fel? Skruva upp ordentligt så hör man tydligt vilket himla brus det är så fort han sätter igång mikrofonen och så blir det knäpptyst när han stänger av den. Låter hemskt. Tacksam för alla svar :)

 

Vänligen

Anders

Länk till kommentar
Share on other sites

Har kört det rakt in i både Premiere Elements och Sony Vegas, men också testat med olika sorters gratisprogram där ibland Audacity som även du använder. Sak samma. Så fort mikrofonen slås på kommer detta tydliga och störande bruset. Irriterande som F :) För själva ljudet i micken verkar vara helt ok. Men att det brusar som det gör, medför att jag inte kan använda den. Skulle göra lite voice over för ett tag sedan. Slutade med att jag satt och använde mig av min röde smartlav och iphonen istället. 100 bättre. Inte det minsta lilla brus.

Så Yetin står i garderoben där den stått sedan jag packade upp den i stort sett.

Men tack i alla fall för ditt svar. Ska kolla upp det där med ljudkortet. Fast jag har testat den både på en laptop och på min vanliga. Och det verkar vara exakt samma sak var som.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...