Gå till innehåll

LaCie 2big Thunderbolt 4TB


filmkotten

Recommended Posts

Hej. En fråga ang användande av min beställda externa disk och min Imac

Det här är min imac.

Processor 3,4 GHz Intel Core i7

Minne 24 GB 1600 MHz DDR3

Grafik NVIDIA GeForce GTX 680MX 2048 MB

 

Nu har jag besällt en LaCie 2big Thunderbolt 4TB. Vår IT tekniker tycker att jag skall skall lägga alla filmproduktion på den externa disken, dvs allt källmaterial i ett projekt skall ligga på den externa disken när jag arbetar med projektet. Jag beställde den externa disken i första hand för lagring av alla filmer som produceras. Är detta rätt förfarande eller?

Länk till kommentar
Share on other sites

Hej Max, man kan alltså inte välja vart autosaven görs? det trodde jag och säkert också vår IT kille. Men då kanske det är bättre att mitt projekt som jag arbetar med sker i min lokala disk och sen flyttar över till den externa när det är klart? Eller tänker jag fel nu?

Länk till kommentar
Share on other sites

Tja...projektfilen är ju bara en zippad XML-fil. Mer ur säkerhetssynpunkt att den ska finnas på fler ställen än ett...

Men nej, i CS6 kan du inte välja var den ska ligga, den sparas i samma mapp som projektet sparas i (i CC-versionen går det.)

 

//M

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...