Gå till innehåll

Ljudupptagning


miniburk

Recommended Posts

Tjo gott folk !

Behöver på något sätt spela in ljudet externt, och bestämt mig för att köpa teknik. Det får gärna kosta åtminstone 5000 sammanlagt. Bom hade varit fantastiskt.

Finns det någon som kan tipsa om produkter som kan åstadkomma detta ?

 

MVH PB

Länk till kommentar
Share on other sites

Sennheiser ME66 - 1.799 Kr

4Sound - Musikinstrument till bra priser

 

Fast det där är ju bara kapseln och kan inte spela in något ljud. Ska du ha K6an också att sätta i så blir det lite över dubbla priset.

"The ME 66 is a shotgun microphone head designed for use with the K6 and K6P powering modules."

 

Ett tips är Sennheiser MKE600, den är komplett och tar även AA-batterier så väl som phantom.

 

Sen är Zoom h4n populär men inte särskilt bra. Den funkar ihop med Sennheiser micarna men det är med ganska hög gain och en del brus. Jag skulle istället köpa Tascam DR-100ii eller Olympus LS-100. Med dem behöver du inte lika känslig mic eftersom de har bättre förstärkning.

 

Nu drog jag över din budget med en tusenlapp men det skulle jag säga är värt det. Det är fortfarande jävligt billiga grejer vi pratar om i ljudsammanhang. Jag brukar ofta köra en Shoeps mic på jobbet och den lilla skönheten kostar 14papp och då tycker ljudteknikern att den är "helt ok".

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...