Gå till innehåll

Sony spons


Bakos

Recommended Posts

Tja,

 

sitter och planerar en dokumentär under året och är inne på att vi kommer filma

allting med Sony. Delvis kameran vi äger men vi behöver en till. Vet någon vem

på Sony man kan vända sig till eller är det uthyrarna som kan tänkas finansiera

för sådant mot exponering.

 

Aldrig tidigare jobbat med att dra in finansiering, brukar producera på beställning

av kund så ber om ursäkt för oerfarenhet...

Länk till kommentar
Share on other sites

Handlar dokumentären om Sony-kameror eller kommer det göras en dokumentär om dokumentären?

Jag ser inte vart den här exponeringen skulle komma från.

 

Sponsring hittar ni kring dokumentärens innehåll. Är det te.x. en dokumentär om mode kan ni vända er till klädeskedjor för att förhandla sponsring mot ev. extra 'screen time' för företaget.

Länk till kommentar
Share on other sites

Handlar dokumentären om Sony-kameror eller kommer det göras en dokumentär om dokumentären?

Jag ser inte vart den här exponeringen skulle komma från.

 

Sponsring hittar ni kring dokumentärens innehåll. Är det te.x. en dokumentär om mode kan ni vända er till klädeskedjor för att förhandla sponsring mot ev. extra 'screen time' för företaget.

 

Hejsan!

 

Nej dokumentären handlar inte om kameror. Exponeringen skulle komma i form av logga i början eller i slutet, logga på inbjudan till premiär osv.

Länk till kommentar
Share on other sites

Hejsan!

 

Nej dokumentären handlar inte om kameror. Exponeringen skulle komma i form av logga i början eller i slutet, logga på inbjudan till premiär osv.

 

Hur ser distributionen ut?

Sony gör ju en hel del sponsring, men som det löjligt stora företaget det är så handlar det främst om tillfällen där de ser på x-antal hundra tusen garanterade tittare.

Är det på mindre skala projektet görs är mitt tips att istället försöka hitta sponsring i form av pengar från lokala företag för att kunna hyra den ytterligare kameran ni behöver.

Allting handlar i slutändan om vad båda parterna får ut av dealen.

Länk till kommentar
Share on other sites

Sony är värdelösa att ha och göra med när det gäller sponsring. Har försökt ett antal gånger med stora produktioner backade av Svenska Skidförbundet där deras actionkameror och FS700 skulle få jättebra exponering (nämnas flertalet gånger och skrytas om), men allt jag fått är ett otrevligt, oprofessionellt bemötande och ett nej.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...