Gå till innehåll

Att komma igång med sin filmkarriär


david-

Recommended Posts

Hej!

 

Skrev precis en kort artikel där jag nämner några tips om hur man kan komma igång som frilansare eller bara ett sätt att komma in i branschen. Jag är på inget sätt på någon topp av en karriär eller tror att jag har lyckats bättre än andra på något sätt, men jag lever ändå på att göra film idag och känner att kanske någon mening i artikeln kan hjälpa någon som är ny i branschen eller som bara vill ha lite tips om hur man kan börja.

 

Hoppas ni finner något i artikeln intressant!

 

Career Tips 01 – Early Stages Of Your Career | David Lindberg

Länk till kommentar
Share on other sites

Kul att läsa! Låter som att du fick en riktigt rolig upplevelse där i gymnasiet när du helt plötsligt blir influgen till staterna! Inspirerande mer än konkret givande, jag är själv på väg "in", dock är jag inte lika duktig som du är på att klippa ihop videor för skojs skull, men har sedan jag tog studenten i alla fall fått kontakt med några trevliga människor som jobbar med film och fått två frilansuppdrag avklarade, så jag är någonstans på väg i alla fall!

Länk till kommentar
Share on other sites

Kul att läsa! Låter som att du fick en riktigt rolig upplevelse där i gymnasiet när du helt plötsligt blir influgen till staterna! Inspirerande mer än konkret givande, jag är själv på väg "in", dock är jag inte lika duktig som du är på att klippa ihop videor för skojs skull, men har sedan jag tog studenten i alla fall fått kontakt med några trevliga människor som jobbar med film och fått två frilansuppdrag avklarade, så jag är någonstans på väg i alla fall!

 

Tack så mycket för dom fina orden! Det låter ju grymt! Kontakter är allt, bara att köra på :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...