Gå till innehåll

Ondskefull Organisation, namn?


Pearlareign

Recommended Posts

Hej gott folk! I min film finns en Organisation som just nu heter ERULIBRA. Men namnet säger ingenting för att det bara kommit från min fantasi :P Det betyder ingenting underliggande eller speciellt. Så behöver förslag på bra namn på denna organisation.

 

Vad Organisationen gör: Denna organisation fångar in Muterade Människor och experimenterar på dem och avrättar ibland. Men de muterade människorna är egentligen inte onda, men denna organisation mörklägger det på nåt sätt. Tack för mig!

Länk till kommentar
Share on other sites

...ERULIBRA. Men namnet säger ingenting för att det bara kommit från min fantasi ...

 

"eru" = latin för "lärande"

"libra" = latin för "vågar", "liber" betyder "bok" eller "frihet".

 

Tips gå in Google translate och testa att översätta en del väl valda ord till latin, eller något mer utomeuropeiskt som zulu. Tweaka resultatet lite och voila!

Länk till kommentar
Share on other sites

Mörklägger de vad de gör är det ju inte allmänt känt och då kan väl lika gärna organisationen ha ett "trevligt" namn - kontrasten mellan den trevliga ytan som allmänheten känner till ...och de ondskefulla (hemliga) handlingar som pågår där är väl det intressanta att upptäcka?

 

//H

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...