Gå till innehåll

Hjälp mig identifiera min redigering


MarcelR

Recommended Posts

Ett något udda ämne kan jag tänka:

 

Jag har en utrustning hemma som jag inte använder och som jag skulle bli glad om någon ville hjälpa mig identifiera vad det är för något. Jag tror att det är en videoredigering varför jag valt detta forum.

 

Till att börja med: Det är en HP-dator (XW8000) med två plattskärmar, ett SCSI diskkabinett och en Avid Nitris (video interface) plus en tjock videomonitor. Mjukvaran vet jag inget om men kan starta datorn och kolla om jag kommer någon vart med min fråga.

 

I slutändan vill jag inte ha kvar utrustningen. Det blir antingen tippen eller en annons i forumets köp & sälj om det är intressant.

 

Tack!

Med vänlig hälsning,

Marcel

Länk till kommentar
Share on other sites

Det är en dator konfigurerad som en Avid videoredigering. Det är troligtvis Avid Mediacomposer eller DS installerat på den.

Ska du sälja den bör du tala om hur mycket disk det finns. CPU hastighet, mängden RAM-minne. Vilket Windows, version på redigeringsmjukvaran. Försök kör igång allt och se ifall det funkar. Avid kräver t.ex hårdvarunyckel för att fungera. Kontrollera versionen på Nitris. Vad är för märke och modell skärmarna.

 

Det finns alltså inget enkelt och snabbt svar. Utan datorn innehåller en rad olika saker som alla påverkar mer eller mindre prislappen.

Alt. ge bort den till en skola med media-ubildning eller nåt.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...