Gå till innehåll

Sci-fi idé


Pearlareign

Recommended Posts

Hejsan! Jag håller på med en sci-fi och har gjort många versioner. Gått så långt att jag nu bytat huvudperson xd

 

 

Kortfattat: Samaels föräldrar dog i en farkost olycka, hans syster var med och hamnade i koma. De var på väg för att kolla när Samael tog examen inom Medicin. Samael försöker rädda sin syster och få henne att väcka upp. Han blandar olika drycker och ämnen för att hitta något som kan väcka henne. Han testar sina skapelser på främmande gamla människor. De dog. Därför blev han tillslut jagad av polisen och kallas för Doktorn. När allt hopp verkar förlorat för honom så träffar han en exakt kopia av hans syster, hon avslöjar att hon har kommit från framtiden. En framtid där Samael lyckats rädda henne. Men Hans syster från framtiden är i själva verket Antagonisten och vill att Samael ska hindra hennes överlevnad..

 

Men vad kan vara så hemskt med deras framtid? Varför skulle allt vara beroende av hennes död?

 

 

Men det är ändå coolt att hennes framtids jag är antagonisten ;)

Länk till kommentar
Share on other sites

Det utspelar sig i en framtid där människan har utvecklats till hälften katter. Doktorns syster i koma, han försöker rädda henne. Allt hopp verkar förlorat och han är jagad av polisen. Efter hans föräldrars död så blev han mer eller mindre knäpp och påstår sig senare hittat en läsning för att rädda sin syster. Men jag vet inte vad ännu.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...