Gå till innehåll

Manus för skolklassfilm önskas


Alexdenlille

Recommended Posts

Hej jag är klasslärare för en fyra i en vanlig kommunal skola, vi är en liten klass på 15 elever och vi har bestämt oss för att vi vill göra en filmproduktion. Alltså efterfrågar vi ett redan färdigt manus då vi inte har varken tid eller färdigheter att själva framställa ett.

 

Är det möjligt att någon kan bidra med ett ? Gärna utan massa action och effekter, mer dialoger i så fall :-) Kortfilm !

Länk till kommentar
Share on other sites

Vad för sorts utrustning har ni tillgänglig, och hur lång vill ni att filmen ska vara? Vad för sorts lokaler har ni tillgång till? Blir nämligen lättare att välja eller skriva ett manus om man vet vad för sorts begränsningar ni har på er.

Länk till kommentar
Share on other sites

Prova att fråga någon som gör teater, amatörteater eller proffsteater. Att förvandla framgångsrika pjäser till film är ofta en god idé och om filmen ej ska distribueras offentligt så är upphovsrätt inget problem. Obs dock att normalt sett är pjäser minst en halvtimme långa så vad du behöver är en pjäs som lätt kan förkortas.

 

Ett annat alternativ vore att spela in en musikal med körsång och dans.

 

Och så har vi det alternativet att jag skickar dig det dokument med 600 manus till korta sketcher som jag nämnt på annat ställe i detta forum. Jag menar att du spelar in så många av sketcherna att alla barn kommer med minst en gång vardera. Sedan är det bara att sätta ihop allt till en film. Men för att undvika missförstånd, eftersom mina sketcher är skrivna för att användas när man kommenterar samhällsproblem så är jag osäker på i vilken utsträckning dina elever skulle uppskatta dem.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...