Gå till innehåll

Bevisa för Youtube att det jag filmat är mitt filmmaterial


bruze

Recommended Posts

Hej.

Är det någon som kan ge exempel på hur jag kan bevisa för Youtube att det jag filmat är mitt filmmaterial?

Laddade upp tre originalfiler från filmkameran på Dropbox för dem att visa men jag behöver bevisa mer.

Vad kan jag göra? Skriva ett intyg eller vad?

 

Har filmat massor från ett bilevent.

 

Mvh Marcus

Länk till kommentar
Share on other sites

Det värsta med Google är att deras svar brukar vara typ "vi vill ha mer bevis". Och så inget mer. Man får aldrig prata med en person och det finns ingen adress att kontakta dem på. Det är som Kaffkas Processen. På de klipp där de tjafsat så med mig har jag fått böja ner mig, ljuga för dem och påstå att det inte är mitt klipp bara för att få tyst på dem.

Länk till kommentar
Share on other sites

-----------------------------------------------------------------------------------

Thanks for submitting your video for monetization. We need you to provide documentation proving you own the necessary commercial use rights to all video, photographs or other images.

 

Simply stating that you own the rights to the content may not be sufficient. You must be as specific as possible whenever asked to make a claim on a video.

 

- If you created original visuals from software, please provide the name of the software and a link to its license terms.

- If you used stock visuals from software, please provide the name of the software and a link to its license terms.

- If your video includes any third party visuals, please provide us with the source and license terms.

-----------------------------------------------------------------------------------

 

Ok, skall skicka in licensen på mitt Adobe Premiere också. Kanske kan få intyg från arrangören där jag varit och filmat att filmmaterialet är mitt.

 

Mvh Marcus

Länk till kommentar
Share on other sites

Kanske kan få intyg från arrangören där jag varit och filmat att filmmaterialet är mitt.

 

Mvh Marcus

 

Det känns som en god idé. Eller en kopia på inträdesbiljetten, om sådan finns. Kanske stillbildsfoton från samma ställe? Med dig med?

 

Hur ska man bevisa att man hållit i kameran själv? Är materialet för bra för att de ska tro dig?!?

 

 

Bråka med Google är hopplöst. Det har jag också gjort när de påstod att mitt konto på en av deras tjänster inte tillhörde mig utan någon annan - som hade misskött sig och blivit avstängd, så det blev jag också.

Länk till kommentar
Share on other sites

Kanske stillbildsfoton från samma ställe? Med dig med?

 

Hur ska man bevisa att man hållit i kameran själv? Är materialet för bra för att de ska tro dig?!?....

Tack! Det skall jag göra. Brukar ta lite bilder med telefon på kamerakranen och omgivningen och posta på Instagram, de skall jag skicka med.

 

Mvh Marcus

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...