Gå till innehåll

Magic Lantern RAW workflow - oredigerbart


gonefishing

Recommended Posts

Hej,

 

Har spelat in en kortfilm i RAW och skulle sätta mig och redigera igår. Det går så otroligt segt att det inte ens är möjligt att klippa en enda sekvens.

Mitt workflow är RAW>raw2dng>After Effects camera RAW>ny sekvens i After Effects, sedan importera sekvensen i Premiere.

 

Har inte den kraftfullaste datorn med jag tycker ändå att det skall gå att i alla fall spela upp klippen. 8 GB ram, i7 och 2 GB Nvidia grafik.

 

Har ni något tips på annat workflow som är enklare och kanske mer optimalt? Söker även just nu på Magic Lanterns forum för att se om jag finner något.

 

Tack!

Länk till kommentar
Share on other sites

Hej,

 

Har spelat in en kortfilm i RAW och skulle sätta mig och redigera igår. Det går så otroligt segt att det inte ens är möjligt att klippa en enda sekvens.

Mitt workflow är RAW>raw2dng>After Effects camera RAW>ny sekvens i After Effects, sedan importera sekvensen i Premiere.

 

Har inte den kraftfullaste datorn med jag tycker ändå att det skall gå att i alla fall spela upp klippen. 8 GB ram, i7 och 2 GB Nvidia grafik.

 

Har ni något tips på annat workflow som är enklare och kanske mer optimalt? Söker även just nu på Magic Lanterns forum för att se om jag finner något.

 

Tack!

 

Istället för att importera till Premiere från After Effects så renderar jag ut en Prores ( eller tex NDxHD för PC) och sedan klipper dem som vanligt.

På så sätt är den största delen av korrigeringen redan gjord i Adobe Camera Raw och Prores/NDxHD tål ganska mycket ytterligare grade innan det pajar.

Länk till kommentar
Share on other sites

RAW-läsaren i Photoshop & AE är optimerad för högsta möjliga kvalitet för stillbilder - den skrevs när RAW-video inte fanns på kartan (typ).

I Premiere Pro CC 7.1 finns realtids Cinema DNG uppspelning (specifikt optimerad för Blackmagic-kamerorna), men utan sjävla "framkallnings-delen", materialet ser ut som det gör i kameran. Men det är ett avkall för att kunna klippa med RAW-filerna direkt.

 

//M

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...