Gå till innehåll

Behöver hjälp med medieproduktions uppgift. Skriva produktplan.


Swennor

Recommended Posts

Hejsan jag pluggar just nu medieproduktion på distans och är väldigt färsk på ämnet, jag har fått en uppgift (min första) som ska vara klar imorgon. Problemet är att läraren är inte tillgänglig fram tills dess så nu tänkte jag störa er istället :P

 

Uppgiften lyder:

 

Uppdrag - skola i förändring

I denna skrivuppgift kommer du att få ett uppdrag av en lokal skola som vill ha hjälp med ett projekt. Du kommer att få beskrivningen av projektet nedan och sedan skall du bearbeta detta projekt i olika stadier där du beskriver projektet utifrån en given produktionsroll. Du skall beskriva projektet i en synopsis, produktionsplan och även diskutera hur de olika produktionsrollerna samverkar med andra i arbetet.

Projekt

 

En lokal skola nära dig beställer en medieproduktion som skall symbolisera skolans nya arbetsmetoder och utbildningsmål. Skola arbetar med en ny vision om att skolan skall erbjuda eleverna en utbildning som är modern, nytänkande och förbereder för högskolestudier. Skolan vill även att medieproduktionen skall belysa att skolan har nyrenoverade lokaler så att det nu finns stora ljusa ytor med modern inredning.

 

Skolan har funnits sedan 1980 och har kapacitet för ca 800 elever, så det är en mindre skola som värnar om sina elever och erbjuder mycket elevinflytande. Skolmaten har alltid haft stor fokus och skolan satsar nu på att bara producera mat med råvaror från lokala bönder.

 

Manusförfattare

I denna del skall du anta rollen som manusförfattare och beskriva hur du skulle lösa uppgiften utifrån denna roll.

Inlämning

 

Du skall beskriva din del av arbetet utifrån följande punkter, tänk på vilken del av arbetet din roll står för i just dessa punkter:

 

Produktionsplan

Hur denna roll samverkar med andra i arbetet.

 

Beskrivningen av denna del skall bestå av minst 300 ord.

 

 

 

Jag hade tänkt att "göra" en film med musik, text, video och speaker eller vad man nu kallar det, är som sagt väldigt ny på ämnet och har inte full koll hur man gör en produktplan, läroböckerna är ganska luddiga.

 

Kan någon vänlig själ slänga upp ett par punkter som bör vara med i detta projekt och hur det skulle kunna läggas upp? :bire

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...