Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Filmfotograf i huvudstaden

Nybörjare
    Reg.datum
    nov 2013

Standard Filmfotograf i huvudstaden

Hej allihop! Jag är en frilansande filmfotograf som nyligen avslutade arbetet på novellfilmsproduktionen "Barracuda" i Varberg. Jag kommer ursprungligen från de sydligare delarna av landet, men flyttade upp till stockholm för att jaga drömmen som så många andra. Dock insåg jag precis att mitt kontaktnätverk här uppe är allt för knapert! Nya jobb och kontakter jagar jag ständigt, så om någon har en intressant projektidé eller tips på mötesplatser så är jag idel öra.

Under de 9 år som min låga har brunnit för film har jag hunnit testa på alla aspekter i en produktion. Det har i huvudsak blivit dramaproduktioner i form av kort eller novellfilm, men också musikvideor och informativa videos.
    Förutom fotograf som är min "huvudproffession" är jag även en aktiv författare och gör ibland också en del redigering och compositing i after effects. I grund och botten strävar jag nog bara efter att göra något kreativt!

Är ni nyfikna så finns en showreel att bevittna här: . Den kommer inom kort att uppdateras med nytt material.

Ska bli kul att prata mer med er!

Bästa Hälsningar // Douglas

Besatt medlem Pehrbaus avatar
    Reg.datum
    jun 2005

Standard

Välkommen hit till forumet.

Din showreel är fin och jag noterar också att du inte verkar tillhöra den nu alltmer populära gruppen anhängare av flaxande kamera. Min hustru brukar säga att hon blir sjösjuk av att se en film på TV med den tekniken. Stativ är vad som gäller, vilket du också har insett. Att det sedan finns tillfällen när man varken hinner eller av andra skäl tvingas hålla kameran själv är en annan sak. Ett litet kort klipp där du följer efter någon som springer imponerar särskilt.

Hoppas att du lyckas med att öka ditt kontaktnät!

Med vänlig hälsning / Pehr i Skanör
    "Kill your Darlings!" = Undvik dina bästa klipp för du är ändå ensam om att gilla dem.

Nybörjare
    Reg.datum
    nov 2013

Standard

Tack för välkomnandet och feedbacken Pehr! Jag kan nog inte säga att jag förespråkar en speciell stil, däremot tycker jag att kameraarbetet bör motivera känslan i en specifik scen! Kameran kan gärna få "andas" ibland, men det behöver ju inte se ut som att man står och försöker balansera på en skållad häst

Besatt medlem MugshotPaparazzis avatar
    Reg.datum
    okt 2012

Standard

Välkommen hit, superfint showreel!
    Jag är också baserad i Sthlm och knyter gärna flera till mitt kontaktnät. Framförallt manus och produktion sysslar jag med. Har lite kortfilmer som jag tänkt dra igång med i vår, så skulle vara superkul att se om det finns möjlighet för ett samarbete då. Min hemsida är jätteny, och har inte hunnit få upp så mycket på den. Men ta gärna en titt så ser du vad jag gjort.
    Peace!

Nybörjare
    Reg.datum
    nov 2013

Standard

Tjena Mugshot! Cool, kollade lite på sidan. Ska bli intressant och se vad som mer kommer upp. Håller själv på att försöka få upp en hemsida men jag är så petig med detaljerna, så vi får se när det blir av...