Gå till innehåll

New York Film Academy


alex33

Recommended Posts

Hej alla på Voodofilm forum!

 

 

Jag hade tänkt att söka College i Usa, har kollat igenom den 2åriga Cinematography utbildningen på New York Film Academy via Kilroy, samt på ett par andra skolor runt om i usa.

Så jag har ett par frågor till er!

 

Jag har nästan bara hört bra saker om denna skola förutom att den är rätt dyr att gå på, så vill höra både + och - om denna skola innan ja bestämmer mig!

 

Hur långt kommer man på denna utbildning?

 

Finns det någon har någon koll på om det finns någon annan skola i alternativ i Usa?

har alltid haft svårt att sitta still i en skolbänk så helst om någon vet en skola där det är så mycket praktiska lektioner.

 

Är det någon som har koll på var man kan söka stipendier?

 

Samt hur det ligger till med att jobba samtidigt i Usa?

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag hade tänkt att söka College i Usa, har kollat igenom den 2åriga Cinematography utbildningen på New York Film Academy via Kilroy, samt på ett par andra skolor runt om i usa.

Så jag har ett par frågor till er!

 

Jag har nästan bara hört bra saker om denna skola förutom att den är rätt dyr att gå på, så vill höra både + och - om denna skola innan ja bestämmer mig!

"Gör det inte" är mitt råd till alla som vill söka till NYFA. Låt oss komma ihåg att de riktiga filmutbildningarna i USA fortfarande har antagning baserat på betyg och tuffa antagningskriterier; I princip alla utbildningar där du betalar stora summor pengar och i gengäld blir antagen är rätt mycket av en champagnefest, eller "semesterutbildning". Detta säger oss att majoriteten av alla studenter där har alldeles för mycket pengar och alldeles för lite tidigare erfarenhet.

Om något borde det väl vara tillräckligt att kolla på Youtube.

 

Här har vi en slutproduktion hos NYFA

 

Här har vi en slutproduktion hos Stockholms Dramatiska Högskola

 

Bästa, billigaste och enklaste sättet att komma in i branschen, skaffa sig erfarenhet och knyta kontakter är att slava som praktikant (eller betald produktionsassistent i bästa fall) på Alla produktioner som vill ha dig (Kollar du på Filmcafe.se finns där gott om praktikannonser). Ta dig on-set och flörta, fjäska och sug åt dig all kunskap du kan komma åt från Filmfotografen om det nu är området du är intresserad av - Och där har du det.

Sen kan du alltid ta dig till USA som au pair, på semester, arbete eller genom att plugga något vettigt.

Det är mina 5 cent varjefall :bire

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...