Gå till innehåll

Röd Smartlav


anders10

Recommended Posts

Hej!

 

Någon som testat Röde Smartlav? Verkar som namnet, smart! Rakt in i telefonen med ljudet ser otroligt enkelt ut. Menar, luren har man alltid med sig i vilket fall som och den kan man lätt gömma undan. Kanske till och med jag kan lyckas få bra ljud ändå.. 400:- på Scandinavian och sen 45 kr för appen känns ju överkomligt. Eller det finns kanske bättre lösningar för en femhundring?

 

Vänligen

Anders

Länk till kommentar
Share on other sites

För en femhundring lär du inte hitta nåt bättre, men Röde är verkligen inte bra på myggor. Att tillverka såna är en svår process, vilket gör dem mycket dyrare än en motsvarande småmembransmick. Än så länge är DPA de enda myggor jag inte hatat, och de ligger nånstans runt 4 lapp per styck vill jag minnas.

Är det nån speciell orsak att du vill ha just mygga?

Länk till kommentar
Share on other sites

Hej!

 

Stort tack :) Skulle göra en intervju inomhus på enklast möjliga vis..och billigast! Testade först med min 7D och Röde videomick men fast än att jag satt typ ända in på personen i fråga och att rummet var pyttelitet, tyckte jag att ljudet var helkasst. Sen gick jag hem och kollade på tuben..så såg jag smartlav och tänkte YES! Nu har jag beställt den, så får hoppas att den kan vara ok i alla fall. Har en Tascam DR40 också. Finns det inte någon annan mygga man kan koppla till den annars som inte går på 4 lappar? Förstår att du jobbar hel/halv proffsigt med ljud så då kan 4000:- kanske vara mer motiverat än om man är amatör som jag. Behöver absolut inte vara trådlöst utan med sladd funkar bra till att börja med.

 

Vänligen

Anders

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 4 veckor senare...

Lånar tråden.

 

Än så länge är DPA de enda myggor jag inte hatat, och de ligger nånstans runt 4 lapp per styck vill jag minnas.

 

Är rätt novis på ljud egentligen även fast jag har lite prylar t.e.x standard MKH416, en längre AKG och en MKH50 med diverse tillbehör, saknar dock intervju-mic och framförallt myggor vilket jag tänkte införskaffa nu och det tycks mig som du har riktigt bra koll.

 

Myggor, var helt inne på standarduppsättningen EW112, två sådana set och vad gäller intervju-mic vet jag inte om det är smart med en dynamisk mic eller ja, har kollat endel på Sennheisers EW135. Jag vill alltså ha trådlösa myggor och eventuellt även intervju-micen men kanske finns det bättre trådlösa lösningar som man kan matcha mot myggor etc.

 

Om du kunde ge mig förslag på bra lösningar för mig så blir jag väldigt glad.

 

Mvh /Pontus w

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...