Gå till innehåll

Vissa klipp går inte att öppna på grund av: användes i öppen BG Renderer


filmkalle47

Recommended Posts

Hej

 

Är ny på forumet och är amatör i ämnet filmskapande och har börjat använda Pinaccle studio 16 ultimate. Har två frågor.

 

Som del av förberedelse till en film /projekt så brukar jag börja med att döpa om filmklippen från kameran eftersom de bara innehåller datum och lite annat. Detta för att lättare se vad innehållet består utav när de syns i Pinnacle biblioteket.

Detta har gått bra fast plötsligt så går det inte att byta namn på vissa klipp (som överförts från kameran till datorn i Windows 8 / Bibliotek / Filmer ).

 

Ett info.fönster säger att "Det går inte att slutföra åtgärden eftersom filen är öppen i BG renderer". Stäng filen och försök igen.

 

Frågan ett är: Vad är BG renderer är för något och framför allt var och hur bär jag mig åt att stänga BG renderer. Finns detta i Pinnacle eller är det något som skall åtgärdas i Windows 8.

Hur det blivit så beror väl på att jag kommit åt någon knapp någonstans.

 

Om jag kopierar klippet som blivit konstigt så kan jag göra alla alternativ som finns, byta namn, ta bort mm.

Tycker ändå att jag inte vill ha felet aktivt eftersom de förmodligen tar av minnet.

 

Fråga två är: Om jag ändrar eller tar bort filer i Windows 8 / bibliotek / filmer. så inträffar det att när biblioteket visas i Pinnacle så blir det massa nedsläckta bilder med utropstecken över de som ändrats tidigare i Windows 8.

Vågar inte ta bort dem i Pinnacle efter som det då varnas om att hela biblioteket kommer att ändras. Vilket av dem Pinnacle eller Windows 8. Kanske är varningen inget att bry sig om och jag kan ju ha misstolkat den på något vis fast är ändå tacksam för tips om hur sådant skall gå till.

 

Tacksam för snabbt svar

 

Med vänlig hälsning

Kalle

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...