Gå till innehåll

Fråga till er som kan musik


Oller Visuals

Recommended Posts

Gäst FredrikJonasson

Tja!

Det enda musikforumet jag verkligen använder är vi-control.net, där finns mycket kompetens och det har ett gott rykte. Man skulle nog kunna säga att det riktar sig lite till professionella mediakompositörer, även om naturligtvis inte alla är det. Inte det bredaste forumet, huvudspåret skulle jag säga är orkestral musik för media. Gearslutz (det har du kanske hört talas om) är ett forum som dyker upp här och var, jag skulle tro att det är många som har konto där och det är säkert väldigt brett. Jag har dock hört att stämningen kan bli lite hätsk där ibland..

 

Ang. din andra fråga har jag ingen aning tyvärr!

 

Edit: Jag tror förresten att det finns mycket dedikerade forum för specifika fält/genrer. Google-dags ;)

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...
  • 1 år senare...
Gäst GöranD

Det där vi-controll är ju bara för mjukvaruinstrument och sample baserat det verkar inte ha något med att spela in musik med riktiga instrument och sång. Lite väl smalspårigt tycker jag, musik ska användas sparsmakat och bara där det har någon funktion att fylla inte bara som transportsträcka vilket är väldigt vanligt. Samma med kameraåkningar alla kör samma och så på med musiken, riktigt tröttsamt och tiden går.

Länk till kommentar
Share on other sites

Studio forum

Vi Musiker (verkar ligga nere för tillfället)

Prata bas

99musik

 

Dessa har jag gett mig in på en hel del gånger!

 

Angående rättigheter: Gå med i Musikerförbundet. Det finns lite olika medlemskategorier, bland annat en som är gratis för folk under 21. Det är en fackförening kan man säga, för musiker främst. Man kan få hjälp med allt möjligt, tips på avtal, försäkringar, frågor angående rättigheter m.m. Jag skulle föredra om alla musiker var med här, för att stärka vår bransch och våra rättigheter:)

 

Ha det fint!

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...