Gå till innehåll

Öppnat vår hemsida!


Gamepost

Recommended Posts

Ni ska definitivt se över hur det ser ut med ett mindre fönster. Jag fick text som låg ovanpå varandra för viss text var förankrad i överkanten och annan i nederkanten. Vid litet fönster så hamnar texten ovanpå varann.

 

Fördomar: "...showing how racism and different perspectives is in the actual world. In this film we will follow a story based on real events and stories. In cooperation with SSU Blekinge."

 

Bankrånet: "Handsome Pictures'

 

"We are a group of young people with a passion for film. We love to tell stories through the media of moving image. Handsome Pictures was founded January 1st, 2012 in Karlskrona. The purpose of the Handsome Pictures is to have fun while working with something you like. The media is growing every day (konstigt påstående), new perspectives and ideas are generated every day.

 

Independent

 

Yes, we said it, our crew is fully independent, believe it or not. We started with zero in budget and yet we are still here. The reason for this is obvious:

 

Services

 

We make a wide range of services, it may be from filming to theater/play. If you want to hire us to complete your project, you only need to contact us by email or phone, to discuss price relationship of the size and manpower. We always work 110% and try to get the best results from each sequence. No need to hesitate . Contact us now!

Here is a list of what we are able to do at the moment."

 

 

Annars såg den snygg och imponerande ut. Men tänk på språket!

Länk till kommentar
Share on other sites

Eftersom de flesta redan tagit upp språket så måste jag gå på layouten.

 

Jag tycker inte det känns helt logiskt tyvärr. Man har en meny högst upp, måste scrolla ned till content för varje menydel, och får en footer i botten. Nå, jag tycker man kan välja.

Antingen scrollar man, eller så har man en meny. Eller så har man en meny som är kopplad till scrollen, men behåller all content på samma sida.

 

Allt är förvisso väldigt flashigt nu, men jag skulle säga att när jag trycker på "short films" så vill jag komma till short films, inte till en text till där det står så och sedan behöva scrolla för att se dem.

Det känns onödigt klumpigt.

 

Har ni kodat sidan själv så tror jag ni kan hitta en betydligt bättre lösning än dagens.

 

En annan sak som däremot är betydligt mer subjektivt är "kontaktformuläret", just hela företeelsen med dessa känns väldigt föråldrat. De flesta föredrar att skriva i sin egen mailklient.

Nu har ni visserligen möjliggjort båda, då jag ser att det finns en mail i footern. Men även här tycker jag att man kan välja.

 

Vidare... är det nödvändigt att ha både "Home" och "short films", när innehållet är detsamma och ni enbart(?) sysslar med filmer/video?

Klart ni ska ha en Home, men skriv då lite om er där istället, och riv ned "About us" :).

 

En högst egen preferens vore även att slå ihop "commercials" med "short films", skriva typ Gallery, sortera dem under olika underrubriker i content.

Och således möjliggöra att andra arbeten som inte faller under någon av kategorierna också postas där i framtiden.

 

Less is more, kan man sammanfatta mitt inlägg till.

Och jag vet att jag låter väldigt kritisk, men se det som lite feedback att jobba vidare från, ni är i alla fall på god väg med en sida som ser modern ut! :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Eftersom de flesta redan tagit upp språket så måste jag gå på layouten.

 

Jag tycker inte det känns helt logiskt tyvärr. Man har en meny högst upp, måste scrolla ned till content för varje menydel, och får en footer i botten. Nå, jag tycker man kan välja.

Antingen scrollar man, eller så har man en meny. Eller så har man en meny som är kopplad till scrollen, men behåller all content på samma sida.

 

Allt är förvisso väldigt flashigt nu, men jag skulle säga att när jag trycker på "short films" så vill jag komma till short films, inte till en text till där det står så och sedan behöva scrolla för att se dem.

Det känns onödigt klumpigt.

 

Har ni kodat sidan själv så tror jag ni kan hitta en betydligt bättre lösning än dagens.

 

En annan sak som däremot är betydligt mer subjektivt är "kontaktformuläret", just hela företeelsen med dessa känns väldigt föråldrat. De flesta föredrar att skriva i sin egen mailklient.

Nu har ni visserligen möjliggjort båda, då jag ser att det finns en mail i footern. Men även här tycker jag att man kan välja.

 

Vidare... är det nödvändigt att ha både "Home" och "short films", när innehållet är detsamma och ni enbart(?) sysslar med filmer/video?

Klart ni ska ha en Home, men skriv då lite om er där istället, och riv ned "About us" :).

 

En högst egen preferens vore även att slå ihop "commercials" med "short films", skriva typ Gallery, sortera dem under olika underrubriker i content.

Och således möjliggöra att andra arbeten som inte faller under någon av kategorierna också postas där i framtiden.

 

Less is more, kan man sammanfatta mitt inlägg till.

Och jag vet att jag låter väldigt kritisk, men se det som lite feedback att jobba vidare från, ni är i alla fall på god väg med en sida som ser modern ut! :)

 

Nu är det ju så att man inte måste komma med kritik för kritikens skull. Layouten dessutom är underbart logisk och stilren. Finner du den ologisk har det nog med din egna datorvana att göra.

The Producer: Responsive Film Studio Theme Preview - ThemeForest

Länk till kommentar
Share on other sites

Nu är det ju så att man inte måste komma med kritik för kritikens skull. Layouten dessutom är underbart logisk och stilren. Finner du den ologisk har det nog med din egna datorvana att göra.

The Producer: Responsive Film Studio Theme Preview - ThemeForest

 

Hade de inte velat ha kritik, hade det inte funnits någon anledning att posta den här. De har antagligen tillräckligt med Yes-men i kring sig redan.

Det är enligt mig också anledningen att söka sig typ hit för feedback, att få andras perspektiv.

 

Förklara då, varför man ska behöva först trycka - sen scrolla. När man lika gärna hade kunnat tagits dit man ville, på en gång, utan att behöva dela upp det i två moment? Att designa sidor handlar inte bara om att göra coola saker, utan också om användarvänlighet. Något som många tycks missa. "Oj, va jobbigt", tänker nog du. Men i dagens gilla-samhälle, så är det mesta jobbigt. Således handlar det inte om min datorvana, utan snarare, att göra allting så enkelt som möjligt. För man vill ju inte förlora en kund på den vägen.

 

Men kan man inget om kod, så ska man nog inte ändra något heller, jag utgick från att de designat att den själv. Och att man kan ta $45 för den där är enligt mig skandal. Men det hör inte hit.

 

Tillägg: http://procisioncam.jvc.com/ - är ett exempel på en sida (av många), som använder menyn och scrollandet tillsammans, inte som två separata funktioner.

Länk till kommentar
Share on other sites

Layouten dessutom är underbart logisk och stilren. Finner du den ologisk har det nog med din egna datorvana att göra.

 

Och att du finner den logisk har med din datorvana att göra. Det behöver inte göra den enas datorvana mer logisk än den andres eller att den ena är mer vanlig än den andres eller att den ena är med datorvan än den andre.

 

Smörgåsmannen har faktiskt rätt till sin åsikt utan att få veta att han är ologisk och inte har smak.

 

Man behöver inte vara överrens för att respektera en annan människas åsikt.

Länk till kommentar
Share on other sites

Och att du finner den logisk har med din datorvana att göra. Det behöver inte göra den enas datorvana mer logisk än den andres eller att den ena är mer vanlig än den andres eller att den ena är med datorvan än den andre.

 

Smörgåsmannen har faktiskt rätt till sin åsikt utan att få veta att han är ologisk och inte har smak.

 

Man behöver inte vara överrens för att respektera en annan människas åsikt.

 

Right you are, men jag har varken kallat honom ologisk eller utan smak, så visst behöver jag tänka på att vara mer öppen till folks åsikter men låt gärna bli att lägga ord i mun.

Det jag ifrågasatte var hur Smörgåsmannen fann scrollande-biten ologisk, något som han utvecklade mer än väl i sin svarspost.

Allt är frid och fröjd, och ber om ursäkt till Smörgåsmannen om jag uttryckte mig illa i svar till hans åsikt :bire

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...