Gå till innehåll

Teaser till en skräckfilm - The Thing In The Window


2biasMotion

Recommended Posts

Jag har nyss skaffat ett nytt objektiv och ville testa detta, så jag passade på att filma en teaser till en film som jag kommer spela in i augusti.

 

Så detta är för att testa objektivet sam ge smakprov till de intresserade tittarna.

 

Säg gärna vad ni tycker och lämna mer än gärna synpunkter som kan hjälpa mig när jag väll spelar in filmen. :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Helt okej teaser. Inget fantastiskt, men godkänd enligt mig (och då tar jag skräckfilm

på fullaste allvar).

 

Några tankar:

- Glad fasettsång med Tiny Tim (dvs Tip Toe Thru' The Tulips With Me) känns lite

väl klyshigt. Testa gärna något som man inte hört allt för många gånger tidigare

i skräck.

 

- Reaktionen när han ser saken i fönstret känns alldeles för nedtonat. Hade jag

upplevt samma scenario hade jag satt hjärtat i halsgropen, skrikit och sprungit

så snabbt benen bara burit mig. Nu är detta såklart en personlig reaktion, men

mentaliteten hos karaktärer i många skräckfilmer är något som ofta ifrågasätts.

Vill man skrämmas på allvar är det bästa man kan göra att skapa en koppling

mellan karaktären och publiken. Simpel psykologi helt enkelt.

 

- Sen undrar jag förstås: finns det någon poäng med spegelbiten han håller i eller

var du bara ute efter en cool effekt?

 

Edit: Var nog lite väl hård med bara "godkänd". Det är en bra trailer, men förslagen

skulle kunna göra det bättre.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jo, visst var det några kända knep som kom med i detta klipp men nog allt blev jag lite rädd. Spegelbilder har alltid haft något fasansfullt över sig -- däremot så blev det lite löjligt med att stå i fönstret, hur många gånger har man inte sett det liksom?

 

Skippa sån där musik i framtiden också; det finns bättre tricks man kan använda sig av för att skapa en psykotisk känsla (bland annat så kan tystnad vara hemskt nog!), för det var väl åt det psykologiska hållet du siktade efter?

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

Tack för era synpunkter! Precis därför jag älskar detta forum! Eftersom filmen är gjord efter en redan skriven berättelse var denna varelse står i fönstret så blir det ju att man får gå efter det. Inte jag som skrivit berättelsen utan det är en så kallad "creepypasta" så med tanke på den communityn kan jag inte ändra för mycket, men med tanke på berättelsen och vad den handlar om så blir det inte löjligt då det är ett syfte att den står där. Ni får helt enkelt se filmen när den är färdig och avgöra då om det är löjligt eller inte! :)

 

Ja, det är ju en psykologisk Thriller själva filmen. :) Hoppas man ser era kommentarer på den färdiga produkten sedan! :D Tack för synpunkterna! :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...