Gå till innehåll

Encore cs6 Blu-ray errormeddelande


baetis

Recommended Posts

Hej,

 

jag får ett felmeddelande varje gång jag försöker bränna ut en Blu-ray film direkt från Encore cs6.

 

http://forum.voodoofilm.org/attachment.php?attachmentid=5529&d=1373549831&thumb=1&stc=1

 

När skivan nästan är klar poppar meddelandet upp, har inte lyckats bränna en enda Blu-ray skiva. DVD går bra och det går att göra en image-fil och bränna en Blu-ray separat av image-filen.

 

Programmet är uppdaterat och datorn är relativt ny (asus p9x79 pro och LG BH16 bluray disc rewriter). Har kollat på Adobes forum och det verkar vara fler som har problemet men nån lösning verkar inte finnas där.

 

Är det nån som har förslag på en lösning?

Finns det fler som får samma felmeddelande?

 

Går ju göra en image-fil varje gång men finns möjligheten att bränna direkt i Encore så borde det fungera.

craschEncore.jpg

Länk till kommentar
Share on other sites

Har du möjlighet att testa en annan brännare? Hade själv problem med en LG-brännare, men inget hjälpte innan jag bytte till ett annat märke.

Adobe har tyvärr ingen kontroll över brännar-mjukvaran (det är f.d. Sonic-kod) och det är (också tyvärr) väldigt ofta den som trasslar.

 

//M

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 6 månader senare...

Hej!

 

Här kommer ett väldigt sent inlägg men bättre att svara än inte alls.

 

Jag har haft precis samma problem med PP 5.5 och ny dator med LG brännare.

Inte ens databutiken kunde hjälpa mig.

 

Jag köpte en extern multi BD osv. brännare av fabrikat Plextor och nu går det alldeles utmärkt.

Jag gör diskimage och bränner ut på både BD och DVD.

 

Bästa hälsningar

Tomas

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...