Gå till innehåll

Nattscen i studiomiljö?


Johan Sellström

Vad tycker du?  

2 medlemmar har röstat

  1. 1. Vad tycker du?

    • Det är BRA att skapa natt i studio
    • Det är DÅLIGT att skapa natt i studio
      0


Recommended Posts

Hej! Är det någon som har någon erfarenhet av hur det blir att försöka spela in en nattscen som skall föreställa natt inifrån en koja i en studio, eller något liknande.

 

Ge gärna tips om ljussättning men helst vill jag veta hur resultatet blev för er som har gjort det, bra eller dåligt. Hade varit sjukt nöjd om man även kunde få lite bilder på hur det såg ut för er när ni gjorde det.

Länk till kommentar
Share on other sites

Alltså, beror ju på så väldigt många faktorer.

 

Vad för budget man har, vilket avgör vilken studio man har, vad för koja (material: ljus och genomskinligt eller helt tät och svart), lampor i studion, kamera, linser, preferenser på vad för f-stop man vill ha, ljus 800w redheads mot 5k HMI?

 

Rent krasst kan jag säga att är du inne i kojan, så kan du i princip filma den mitt under dagen, men bara se till att underexponera eller färgkorra så det blir lite blått och nästan svartvitt som "natt" ofast är på film.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...