Gå till innehåll

Steadicam


Rotorview

Recommended Posts

Men snälla byt ut "i-et" i Steadicam till ett Y snabbt som satan innan The Tiffen Company (som äger varumärket Steadicam) stämmer er och vi aldrig får se skymten av den här vackra produkten.

 

Bra tänkt! Sagt och gjort! :)

 

/Jesper

Länk till kommentar
Share on other sites

Men snälla byt ut "i-et" i Steadicam till ett Y snabbt som satan innan The Tiffen Company (som äger varumärket Steadicam) stämmer er och vi aldrig får se skymten av den här vackra produkten.

 

Jag tror inte Tiffen nöjer sig med att ni ändrar bara en bokstav:

“With regard to the demo showing an iphone on a camera stabilizer, please note that the use of the name Steadicam, whether it is spelled Steadycam or as shown, is a federal violation of our registered trademark.”

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag tror inte Tiffen nöjer sig med att ni ändrar bara en bokstav:

“With regard to the demo showing an iphone on a camera stabilizer, please note that the use of the name Steadicam, whether it is spelled Steadycam or as shown, is a federal violation of our registered trademark.”

 

Snyggt fångat. Tydligen är dock Steadycam också registrerat som varumärke.

Låter som att det kanske är bäst att bara hålla sig till stabilisator :bire

Länk till kommentar
Share on other sites

Det är väl inte samma teknik dom använder på Mövi. Har för mig att PAN & TILT är motordriven på MöVi. Har jag fel?

 

Väldig intressant produkt iallafall. I'll buy one.

 

Samma teknik med borstlösa motorer på pan, tilt och roll, :)

 

Mvh Jesper

Länk till kommentar
Share on other sites

borstlösa motorer? Vad innebär det?

 

På en borstlös motor roterar magneterna runt spolen vilket gör den starkare, effektivare och tystare än den traditionella motorn vilken har ett mekaniskt slitage då spolen roterar runt magneterna som sitter stilla.

Dock krävs lite elektronik som styr bl.a. spänningen och tid till den borstlösa motorn.

 

Borstlösa motorer är det som gäller när man behöver prestanda som vridmoment, låg ljudnivå osv.

Bra att höra RWSen har detta. :)

Länk till kommentar
Share on other sites

På en borstlös motor roterar magneterna runt spolen vilket gör den starkare, effektivare och tystare än den traditionella motorn vilken har ett mekaniskt slitage då spolen roterar runt magneterna som sitter stilla.

Dock krävs lite elektronik som styr bl.a. spänningen och tid till den borstlösa motorn.

 

Borstlösa motorer är det som gäller när man behöver prestanda som vridmoment, låg ljudnivå osv.

Bra att höra RWSen har detta. :)

 

Tack för detaljerad svar.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 4 veckor senare...

Hi Paolo,

 

Ursäkta att jag inte svara förrän nu. Trodde att man automatiskt fick en notis när någon skrivit något i tråden - får kolla inställningarna.

Det finns möjlighet att ordna så att går att fjärrstyra pan och tilt. Vi tillverkar för fullt. Leveranstiden ligger på ca 4 veckor för närvarande.

 

Mvh Jesper

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...