Resultat 1 till 15 av 15

Ämne: Vi försöker Kickstarta kortfilmen Double Trouble

Besatt medlem Andreas Cs avatar
    Reg.datum
    mar 2006

Standard Vi försöker Kickstarta kortfilmen Double Trouble

Efter att ha fått nej från Film i Skåne och SFI bestämde vi oss för att försöka finansiera nästa kortfilm på Kickstarter. Filmen heter Double Trouble och är en komedi om en kille som missar chansen att prata med sin drömtjej, men hittar ett mystiskt fickur som kan dra tillbaka tiden. Tiden vrids tillbaka och tjejen är där igen, men det är också en kopia av killen. Känslan i filmen är inspirerad av äventyrsfilmer från 80-talet som Back to the Future och Raiders of the Lost Ark.

Ta gärna en titt på videon och berätta vad ni tycker!
    DOUBLE TROUBLE - A Time Travel Comedy by Tobias Roediger — Kickstarter

Om man går in och stöttar projektet kan man få "perks" som tillgång till en videoblog där vi kommer visa hela processen från förproduktion till färdig film. Men för att vi ska få budgeten krävs det att vi når det utsatta målet på 2,500 dollar innan den 27 juni.

Vet inte om det här var rätt forum att skriva i, men jag uppskattar all feedback och tar gärna emot idéer på vad vi kan göra för att ta projektet hela vägen. Om någon undrar om Kickstarter eller den processen så svarar jag gärna med

Besatt medlem jolt_jokerns avatar
    Reg.datum
    dec 2007

Standard

Lycka till!

Allmän fråga om Kickstarter. Måste man inte vara amerikan för att kunna använda Kickstarter?
    VFX-artist och äventyrare med drömmar om att bli dokumentärfilmare.

Reg.datum
    mar 2006

Standard

Jo, det stämmer. Vi har löst det genom att be en av våra vänner i USA gå in som producent i projektet, så officiellt är det han som står som ägare av Kickstarter-projektet.

Besatt medlem
    Reg.datum
    jun 2011

Standard

Jag tror att om ni har möjlighet att i detta skedet ändra namnet kan ni öka era chanser att få funding ganska markant.
    "Double trouble" är en riktigt osmaklig titel. Föredrar tillochmed beskrivningen, "A Time Travel Comedy".

Allt annat är det väl ingen fråga om, ni har kunskapen att leverera kvalité - Det är bara titeln som verkligen skriker "Det här var det första vi kom att tänka på.", vilket även är det första alla andra kommer att tänka på när de tänker "kloner" och inget som kommer göra att man kopplar det till just er film när man tänker på det.
    "A Time Travel Comedy" är väl en ganska fin titel? Originell och säger allt man behöver veta om filmen
    TOBIAS NILSSON - F I L M F O T O G R A F

http://www.imdb.com/name/nm5000908/

Besatt medlem
    Reg.datum
    jan 2011

Standard

Citat Ursprungligen postat av Tolin Visa inlägg
    Jag tror att om ni har möjlighet att i detta skedet ändra namnet kan ni öka era chanser att få funding ganska markant.
    "Double trouble" är en riktigt osmaklig titel. Föredrar tillochmed beskrivningen, "A Time Travel Comedy".

Allt annat är det väl ingen fråga om, ni har kunskapen att leverera kvalité - Det är bara titeln som verkligen skriker "Det här var det första vi kom att tänka på.", vilket även är det första alla andra kommer att tänka på när de tänker "kloner" och inget som kommer göra att man kopplar det till just er film när man tänker på det.
    "A Time Travel Comedy" är väl en ganska fin titel? Originell och säger allt man behöver veta om filmen
    I second that.
    Ett annat förslag är "A Time Travel Story", exempelvis, som kanske inte är lika avslöjande. Eller att försöka göra någon slags ordvits av själva rubriken som kan anknytas till filmen.

Besatt medlem
    Reg.datum
    maj 2012

Standard

----
    Senast redigerad av Oller Visuals den 2018-07-06 klockan 06:13.

Reg.datum
    mar 2006

Standard

Tack för feedback! Intressant att ni reagerar på namnet, har inte fått den feedbacken av någon annan. Jag tyckte namnet kändes givet när jag kom på storyn, även om det kanske är lite simpelt. Förstår inte att det skulle vara osmakligt? Just nu måste ju filmen gå under det namnet på Kickstarter, men jag ska fundera på det och prata med de andra i teamet. Utesluter inte ett eventuellt namnbyte på den färdiga filmen

Besatt medlem
    Reg.datum
    jun 2011

Standard

Citat Ursprungligen postat av Andreas C Visa inlägg
    Förstår inte att det skulle vara osmakligt?)
    Jag har jobbat alldeles för många dagar i sträck nu så det är ett mirakel att jag får ur mig hela meningar överhuvudtaget. Osmakligt är helt fel ord
    Menade på att det var en ooriginell titel som inte direkt klingade "bra film" i örat. Osmaklig, nä, riktigt så illa är det inte My bad!
    TOBIAS NILSSON - F I L M F O T O G R A F

http://www.imdb.com/name/nm5000908/

Reg.datum
    mar 2006

Standard

Ah ok, förstår mycket bättre vad du menar då! Ska tänka över namnet så får vi se vad som händer =)

Reg.datum
    mar 2006

Standard

Nu har vi nått till 80% finansiering och har 6 dagar kvar. Det känns rätt positivt just nu
    På söndag kommer jag och André köra ett movie marathon watch-along där vi live-streamar video av oss själva när vi kommenterar filmer och svarar på frågor. För någon dag sedan var vi ute i Malmö och fotograferade folk tillsammans med sin klon, det ledde till en del uppmärksamhet i bland annat Metro och Helsingborgs Dagblad.

Är det någon som vill veta mer om projektet så är det bara att fråga.
    Det finns fortfarande tid kvar att supporta projektet och få tillgång till behind the scenes-videobloggen.
    DOUBLE TROUBLE - A Time Travel Comedy by Tobias Roediger — Kickstarter

Reg.datum
    mar 2006

Standard

Idag lyckades vi nå målet på Kickstarter och Double Trouble kommer kunna filmas i sommar!
    Tack till alla som stöttat projektet

Det är fortfarande 4 dagar kvar så nu satsar vi på att nå en så hög budget som möjligt.

Reg.datum
    mar 2006

Standard

Nu har Kickstarter-kampanjen nått sitt slut och vi kom enda till $4073 dollar! Nu ska vi planera lite och drar snart igång förproduktionen

Standard

Läste detta först nu. Mycket kul tillvägagångssätt. Fortsätt gärna berätta hur det går, ska bli kul att följa. Ser fram emot det ni levererar!

Medlem
    Reg.datum
    dec 2012

Standard

Jättebra namn. Inte allsa "osmakligt". Förstå genren. Helt perfekt för en whimsy 80-tals throwback!

Missade kampanjen, men jättekul att det gick bra och lycka till!

Nybörjare
    Reg.datum
    jul 2013

Standard

Ni kan använda rockethub för crowdfunding inget bankkort för att starta funding och fungerar I Sverige.

(för andra som inte har vänner i USA.)