Gå till innehåll

Lanttjejen med King Caben


Pe4r

Recommended Posts

Nu ska jag inte spamma forumet men nu då jag fick "återfall" på detta forum så ska jag passa

på att skriva om ett manus eller en bok jag skrev för flera år sen, hittar jag manuset på mina

diskar eller skivor kanske jag skriver ut och kollar igenom och bestämmer mig att utveckla det vidare.

 

 

Handlar om en tjej, nybliven 18 år eller nått sånt eftersom hon är ung och har bil och körkort.

Hon kör King Cab, nyss gått ut skolan ägnar sommaren åt umgänge och att leva livet.

 

Hon gillar djur och jag tror att hennes familj har egen gård som även hon lever på - kom på det nu,

därmed har hon inte nått riktigt arbete med fasta tider utan jobbar

och hjälper till hemma och lever på familjens inkomst.

 

Vad som kanske utmärker henne utan nån som helst överdrift är att

hon är en ung tjej och älskar sin stora fina King Cab som även kan ta henne ut i skog och mark, en bil hennes för investerat just för henne

och att hon klär sig i baddräkt och shorts sommartid, nånting som skapar mindre konflikter eller frågor i kanske familj eller omgivning,

eller att det aldrig nämns hur hon är klädd.

 

Möjligen har hon en tjejkompis som har en liknande bil också.

Minns inte riktigt namnet på manuset/boken men börjar så här.

 

 

Några tips, råd? Positiv kritik? Ni gav mig bra feedback igår i en annan tråd, kom med nått bra

kanske jag får energi till att jobba vidare på detta - om jag hittar manuset.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

En fråga går ju att ställa:

 

- Vad ska hända?

 

Är hennes plan att glida runt i baddräkt i sin King Cab hela sommaren ...och det är precis vad som händer (med lite småkonflikter med familjen) blir det inte mycket till story.

 

Vad som än händer måste bör det krocka med hennes planer. Bilen kanske havererar, eller blir stulen, eller först havererar och måste servas för hennes sommarbesparingar ...och blir sedan stulen... Hon kanske rymmer hemifrån också - trött på sin överbeskyddande familj - för att bli bestulen på sin bil och utnyttjad av killar - för att i slutet inse att familjen kanske inte är så dum ändå...

 

/H

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag tror det kommer att bli en liten bilolycka i en bilkorsning om jag tänker på vad jag

skrev i manus förut, nu då jag tänker en gång till så kanske det kommer bli en sån där

typisk ungdomsfilm som görs och visas på sommaren om ungdomar som är sommarlediga

och roar sig, kanske jobbar lite hemma på lantbruket som familjen driver (nämnde jag det?)

 

Men jo visst, antingen blir det mycket småkonflikter eller så blir det en större händelse i det hela.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...