Gå till innehåll

lens blur och "particle blur"


Astpro

Recommended Posts

Jag är dessvärre inte bevandrad i postproduktion men ska försöka göra några (förhoppningsvis enkla) effekter till en musikvideo. Programmet som jag kommer att använda mig av är förmodligen after effects men har ni något annat tips så tar jag gärna emot det.

 

Nåväl, det jag ska göra är antagligen lens blur men även någon form av "particle blur" eller vad jag ska kalla det.

 

Effekterna syns båda i den här musikvideon:

mellan 1.37-2.06

Vad gäller "particle blur" så syns de bäst mellan 1.59-2.05 Det är i brist på kunnande som jag kallar det för "particle blur", jag försöker förklara ljusfläckarna som exempelvis syns runt killens arm.

Jag är intresserad av att försöka få effekten där partiklarna både är i och ur fokus.

 

Har ni något tips på hur jag kan göra? Enklaste sättet uppskattas verkligen. Alltså finns det några färdiga "klistra in filer" så vore det perfekt (har dock ingen aning om ifall det ens existerar i postproduktion). För att förtydliga: Finns det redan skapade filer med lens blur och "particle blur", där det bara är att placera filerna i scenen vore det super. *Funkar detta alternativ är det kanske enklast att göra det i lightworks (som jag planerar att använda) direkt?

 

Tacksam för alla svar

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...