Gå till innehåll

Texten blir för skarp i after effect


Recommended Posts

Hej. När jag skriver in text direkt i after effect så upplever jag att texten blir för "skarp". Låter konstigt men så upplever jag det. Hur kan man mjuka upp texten så att den inte upplevs så hård/skarp. Självklart skall den vara fullt läsbar;) Hoppas någon vänlig skäl förstår vad jag menar.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag upplever att det är i slutprodukten också. Texten får alltså skarpa/hårda kanter. Tack för tipset med fast blur, testade med 0,5 och det var stor skillnad. Ett bra tips! Finns det andra ideér om hur Ni behandlar text för att det skall bli mjukare, men ändå ha bra läsbarhet.

Länk till kommentar
Share on other sites

Finns det andra ideér om hur Ni behandlar text för att det skall bli mjukare, men ändå ha bra läsbarhet.

Börja här: Great Titles with the DV Codec : Adobe Premiere Pro basics Tutorial

 

Gammal artikel, inte för HD, men samma sak gäller även för HD idag, så ignorera att det står DV. Följer du tipsen där kommer du att se skillnad.

 

Det beror också lite på var slutmaterialet skall hamna. Skall det till TV så är min tumregel: Ser det grått och trist ut på datorskärm ser det perfekt ut på TV där det ser vitt ut. (Om det nu är vit text man vill ha.)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...