Gå till innehåll

Uppdaterad - My Mind and I


singoz

Recommended Posts

Hej!

 

Mitt namn är Anton Ljungberg, 18 år från Malmö och även regissör till ett kortfilms-projekt vid namn "My Mind and I".

 

Jag, tillsammans med mina två kollegor på "Simply Visual" har jobbat hårt i över ett år med projektet och genomgått ett stort antal förberedelser för att nu vara redo att visa upp vårt arbete i dess nuvarande skick.

 

Kortfilmen är en verklighetsbaserad psykologisk thriller om en ensam man, som bor i sin stuga mitt i det skogsfyllda Småland. Hans otroliga ensamhet har gjort att han utvecklat en andra personlighet vems tankar leder till att ha allvarliga konsekvenser.

 

Jag började fundera på psykiska störningar och hur svårt det måste vara för en som lider av sådana svårigheter att anpassa sig och finna sin plats i samhället. Tanken fortsatte också om hur svårt det är för oss att förstå och acceptera personer med dessa funktionshinder. Detta vill vi uppmärksamma och ändra folks synsätt, samtidigt som vi gör en intressant och spännande kortfilm.

 

"Simply Visual" består av mig (Anton Ljungberg 18), Johan Eriksson (17) och Max Shore (17), som alla tre just nu studerar film vid Mediegymnasiet i Malmö tillsammans. Under det senaste året har vi arbetat med filmproduktion till flera verksamheter, däribland Malmö stad och vunnit pris för en kampanjfilm mot rattfylleri. Efter gymnasietiden är vår plan att fortsätta göra kortfilm och reklamfilm både för oss själva samt för företag, föreningar och evenemang.

 

Till filmen har vi nyligen lagt ut en kampanj, där folk kan, om de tycker att projektet låter tillräckligt intressant, donera pengar för att förverkliga vår vision. Kampanjen består av video, foto och textmaterial för att visa upp vår tanke och mål med filmen. Donerar man pengar får man en gåva av oss när filmen är klar, som kan vara allt från sitt namn i eftertexten, till poster, DVD/Blu-ray version av filmen samt andra fina gåvor beroende på hur mycket man donerar. Mer information kan du läsa på kampanjens sida: Klicka här för att komma till vår Indiegogo-kampanj

 

Med vänlig hälsning

Anton Ljungberg tillsammans med Simply Visual.

http://www.simplyvisual.se/SimplyVisualSmall.jpg

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...