Gå till innehåll

Sci-fi Action film! Brainstorming hjälp!


Pearlareign

Recommended Posts

Varför ska man undvika spännande diskussioner? Då riskerar man bara att få en slätstruken film.

 

Jag håller helt med om att religiösa kopplingar troligtvis gör denna story intressantare :) tänkte mest om TS inte ville ta den diskussionen så kan man kalla det medvetande istället! Typ om det finns en annan diskussion som man hellre vill diskutera!:)

Länk till kommentar
Share on other sites

Juste ja! Nu kom jag på en ursprunglig idé jag hade :D Det var att HP vaknar upp nånstans UTAN själ, vilket är väldigt ovanligt eftersom de flesta inte kan leva utan en själ. Och utan själ så är det enda HP kan KÄNNA smärta... För om man inte har en själ så känner man inte sympati, man gör saker för sig själv, självisk helt enkelt. Så då är det konstigt om HP VILL ha tillbaks sin själ när en själ bringar så mycket "smärta" och "Känslor". Så någonting eller någon måste få honom att kämpa för att få tillbaka sin själ. Hans själ kanske är speciell? Antagonisterna/Antagonisten kanske snor själar för att bygga ett vapen? Och HP är den enda som faktiskt vaknar upp efter ingreppet... Hoppas detta kan ge dig några invändningar, tankar och idéer :D Tack på förhand! :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Så då är det konstigt om HP VILL ha tillbaks sin själ när en själ bringar så mycket "smärta" och "Känslor". Så någonting eller någon måste få honom att kämpa för att få tillbaka sin själ. Hans själ kanske är speciell? Antagonisterna/Antagonisten kanske snor själar för att bygga ett vapen? Och HP är den enda som faktiskt vaknar upp efter ingreppet... Hoppas detta kan ge dig några invändningar, tankar och idéer :D Tack på förhand! :)

 

HP kan vakna upp som en osympatisk person eftersom han inte har någon själ, han kanske letar efter sin själ av egoistiska anledningar. Att ha en själ kanske ger mer än bara smärta och känslor. Det kan ju också vara så att han bygger en egen själ när han träffar andra människor. Känns som att du måste bestämma vad en själ är för att komma vidare med storyn! Sitter personligheten i själen? Hur blir man om man inte har en själ? Om HP vaknar upp efter ingreppet, vad säger det om honom?

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 4 månader senare...

Länge sen man skrev här nu men har skrivit en massa olika versioner och en av dem kommer jag jobba vidare med. Vilket är denna:

 

V.4.0 Aarek Viper och hans äldre bror Merrick Viper sköter tillsammans en illegal organisation.

Denna organisation jobbar med att sälja ÄKTA själar på den svarta marknaden.

(De för bort folk på gatorna och extraherar själen från dem innan de förvarar den och säljer den till framförallt sexhandlare).

 

Sen till ett problem i plotten som jag fortfarande spånar på :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...