Gå till innehåll

YouTube-funderingar


Bengt

Recommended Posts

Skall göra ett antal korta filmer för några olika företag.

Tanken är att dessa filmer skall ligga på respektive företags hemsida.

För några av företagen kan det bli flera filmer medan andra bara har en enda film.

 

Har tidigare lagt filmfilen hos respektive företags webbhotell men nu vill flera stycken ha dem på YouTube och bara "bädda in" filmerna på sidan.

 

Har ingen erfarenhet av YT så frågan är:

 

Skall jag skapa en YT-kanal och lägga samtliga filmer på den eller skall jag skapa en kanal för varje företag?

 

Fördelar och nackdelar med respektive variant?

 

Kan man lägga in filmerna dolt på YT så att man bara kan se dem via respektive hemsida?

Länk till kommentar
Share on other sites

Låt varje företag själva ladda upp videon på sitt egna Youtube-konto. Tänk om du laddar på en 15 företagsvideor på din kanal och sedan blir raderad från Youtube pga någon liten miss, och vips har hör samtliga företag av sig, ilskna över att videon inte fungerar.

Länk till kommentar
Share on other sites

Agree.

 

En kanal för varje Företag, antingen löser de det själva, eller så laddar ni upp klipp åt dem.

Det finns inga fördelar med att ha alla samlade i en kanal, förutom att det möjligen blir bekvämt för "dig" att se hur många klipp du har gjort. Varje företag ska ansvara för sina egna klipp som godkänts och publicerats, inte skaparen.

 

Det går att lägga upp klipp så att de bara nås via "embedd" på hemsida.

 

Mitt förslag är att ni genast skapar en kanal till dig själv och kontrollerar själva vad man kan göra. Lär dig YouTube!

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...