Gå till innehåll

Audio Technica ATR6550 shotgun mikrofon


Rasumusu

Recommended Posts

Hej!

Jag är i behov av en shotgun mikrofon men har, som den 16 åringen jag är, inte en speciellt stor budget. Så är den här knappa tusenlappen som denna mikrofonen (Audio Technica ATR6550) kostar en väldigt stor summa pengar för mig. Därför undrar jag om någon har erfarenhet av denna mikrofon. Eller har ett bra alternativ... Borde jag köpa den?

 

Audio Technica Mikrofon ATR6550 - - Scandinavian Photo

 

Tack på förhand.

 

Rasmus Abrahamsson

Länk till kommentar
Share on other sites

Well, som han säger i videon; 50 dollar. Borde översättas till 5-, absolut mest, 600 kr. Inte 900.

 

Jag tror att det går att gräva fram mer prisvärda alternativ, faktiskt. Ska kika om jag hittar något när jag anländer hem.

 

Tyvärr fungerar inte priser så i verklighetens Sverige :(

Länk till kommentar
Share on other sites

Tyvärr fungerar inte priser så i verklighetens Sverige :(

 

Jorå. Det gör dem. Att sätta en nolla efter är retail-standard. Annat handlar snarare om att produkten tas in i såpass små volymer (vilket det kan finnas en anledning till), att de säljer dem dyrare.

Jag skulle inte köpa något som säljs tre gånger dyrare i Sverige, i synnerhet inte när bara en butik har dem i lager. Det är ett ganska starkt tecken på att det är överprisat.

 

Tillägg: Menar inte att vara otrevlig, utan tycker det är viktigt att använda USAs priser som referens, så att du vet vad du köper liksom. Bara för att något är prissatt 1000 kr här, betyder det inte att du får något som är värt de pengarna. Ta Rode videomic som exempel, kostar $229 På Amazon, och 1500 kr i Sverige, där har vi ett pris som känns mer i rätt nivå. Och hands down, utifrån det klipp som Quantum skickade så hade micen knappast något referensljud.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jorå. Det gör dem. Att sätta en nolla efter är retail-standard. Annat handlar snarare om att produkten tas in i såpass små volymer (vilket det kan finnas en anledning till), att de säljer dem dyrare.

Jag skulle inte köpa något som säljs tre gånger dyrare i Sverige, i synnerhet inte när bara en butik har dem i lager. Det är ett ganska starkt tecken på att det är överprisat.

 

Tillägg: Menar inte att vara otrevlig, utan tycker det är viktigt att använda USAs priser som referens, så att du vet vad du köper liksom. Bara för att något är prissatt 1000 kr här, betyder det inte att du får något som är värt de pengarna. Ta Rode videomic som exempel, kostar $229 På Amazon, och 1500 kr i Sverige, där har vi ett pris som känns mer i rätt nivå. Och hands down, utifrån det klipp som Quantum skickade så hade micen knappast något referensljud.

Det kan du ha rätt i. Men i just det här fallet kostar ju mikrofonen ca. 1000kr överallt...

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...