Gå till innehåll

Vilken är bäst?


najje

Recommended Posts

Länk till kommentar
Share on other sites

Asus-datorn stödjer som mest 8GB ram, och utöver det är CDON ett av de mest osköna företagen som finns.

Har en vän som betalade upp emot 14 000 för en laptop från CDON, fick en med sämre komponenter, defekta usb-ingångar och en fläkt som sköt gnistor med jämna mellanrum. Det tog en månad och ytterligare pengar innan ärendet var skött, och CDON stod på sig att han antingen själv fick skicka in datorn (som inte var datorn som visats på deras hemsida) på lagning hos tillverkaren (alltså inte CDON) eller åberopa ångerrätten (som om han helt enkelt ångrat sig). För att sammanfatta tog CDON alltså 14 000kr från honom, gav en betydligt sämre vara än visat på hemsidan, defekt var den också och sedan gav honom valet att nöja sig med den och få den reparerad (på egen hand) eller att skicka tillbaka den på returärende.

 

Deras utbud, priser osv är väldigt bra och CDON är toppen så länge ingenting skiter sig - Men i och med att de helt saknar respekt för sina kunder (och vägrar ta supportärenden per telefon) skulle jag inte rekommendera dem för några köp över 5000-kronorsgränsen.

Det är mina 5 cent :bire

Länk till kommentar
Share on other sites

bara 8gb?

 

ja fattade det som att det fanns två slots. hade tänkt köpa 2 8gb och stoppa in

funkar inte det?

 

är annars datorerna i princip likadana? och passar de överhuvudtaget för mina ändamål eller finns det bättre i prisklassen?

Länk till kommentar
Share on other sites

bara 8gb?

 

ja fattade det som att det fanns två slots. hade tänkt köpa 2 8gb och stoppa in

funkar inte det?

 

är annars datorerna i princip likadana? och passar de överhuvudtaget för mina ändamål eller finns det bättre i prisklassen?

 

Den har två slots men stödjer max 8GB. Det sitter alltså två 4GB-stickor i den och högre går inte.

Länk till kommentar
Share on other sites

Beställer nästan allt från CDON just för att de fungerat så pass klanderfritt, alltid är rättvisa i supporten etc. Även om de sällan faktiskt är billigast på det jag köper.

Men har å andra sidan inte haft något större fel på någon av de produkter jag köpt där heller.

 

Hur som haver, så är den på Webhallen att rekommendera, ja. De har även en helt lysande support!

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...