Gå till innehåll

Bra början? Skulle du läst vidare om det fanns fler sidor?


bylletski

Recommended Posts

Nu är jag ingen expert på hur allt ska vara upplagt. Så den delen skippar jag. Men handlingen är helt okej, det hinner ju inte hända så mycket. Så ganska svårt att avgöra så sätt. Dock så tycker jag dialogen kan finslipas. T.ex. " Vilken film såg vi på den kvällen när vi blev ihop?" Det här är bara min åsikt, men det låter lite klyschigt tycker jag.

 

Säger man verkligen "Hej bästis. Vad gör du?", det känns som hon säger detta bara för att man som läsare eller åskådare ska få veta deras relation. Man förstår ju ändå att de är vänner om hon kommer över och hälsar och frågar om Pia vill med på festen.

 

Sen tycker jag detta låter ganska ytligt: "Jag har ju lovat William att spendera tid med honom ikväll"

Man vet ju att Pia och William har en ganska bra relation, i alla fall får jag den uppfattningen. När hon säger "spendera tid", det låter mer som att man spenderar tid med sin mormor eller något som man mer gör för att man måste eller har en sämre relation till den personen. Bara min tanke. Så dialogen kan finslipas tycker jag.

 

Men fortsätt! Ge inte upp! :)

Länk till kommentar
Share on other sites

..hon har silikonbröst och hon är klädd som en bitch

som är ute efter sex.

 

http://garyc.me/files2/get.php?id=7440

 

 

 

 

Innehållet är väldigt platt, vilket inte är överaskande endast 5 sidor in, men formateringen ser bra ut och stavningen med - Varjefall helt godtyckligt såhär i ett första utkast. Keep it up! :bire

 

[EDIT]

Just ja, prova att beskriv Erika som Lättklädd istället för.. Ja.. Så som hon beskrivs just nu.

Länk till kommentar
Share on other sites

http://garyc.me/files2/get.php?id=7440

 

 

 

 

Innehållet är väldigt platt, vilket inte är överaskande endast 5 sidor in, men formateringen ser bra ut och stavningen med - Varjefall helt godtyckligt såhär i ett första utkast. Keep it up! :bire

 

[EDIT]

Just ja, prova att beskriv Erika som Lättklädd istället för.. Ja.. Så som hon beskrivs just nu.

 

Tycker faktiskt beskrivningen passar henne nu! :) Gäller att vara så tydlig som möjligt! :D

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...