Gå till innehåll

Screenwriting Workshops / Feedback


phetter

Recommended Posts

Hej,

 

Har ett first draft av mitt första långfilmsmanus.

Nu är frågan... Hur går man vidare?

 

Min första idé var att gå en "online screenwriting revisions class" på New York Film Academy, men pga för få anmälda blir den ej av.

Då är man mellan 4-8 personer som alla har ett first draft - och vill utveckla/få sitt manus genomläst. Man träffas 1 gång/vecka och ger varandra feedback, tillsammans med en lärare.

 

Någon som har erfarenhet / vet någon liknande online-kurs?

 

Finns det några gratis workshops - där man helt enkelt anmäler sitt intresse och bildar en grupp?

 

Något annat tips?

Länk till kommentar
Share on other sites

Du undrar alltså hur rewriting-processen går till? Förstår jag det rätt nu?

 

Kolla ditt bibliotek efter denna bok, den handlar just specifikt om re-writing:

Making a Good Script Great - Linda Seger - Bok (9781935247012) | Adlibris Bokhandel - Alltid billigt, fraktfritt från 99 kr

 

Personligen tyckte jag den var so-so, men den kanske kommer att kunna hjälpa dig.

 

Om du undrar specifikt hur du får andra att läsa ditt manus...ja, det är bara att (e-)mingla i forum som just Voodoo och lägga upp ditt manus så andra kan läsa och kommentera.

 

Det dyrare alternativet är att gå till en så kallad manuskonsult (script consultant) och betala honom/henne för att läsa ditt manus och ge dig kritik.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...