Gå till innehåll

Filmer som ni vill se uppföljare till


Ammoniak

Recommended Posts

[citat=wow2wow;71965]Jurassic Park![/citat]

 

Då har du tur för det ska komma en fyra snart ;)

 

jag skulle hellre se en riktigt uppföljare till tvåan. trean känndes mest som en pengarindragarfilm so minte alls har något att göra med de tidigare filmerna. för inte handlingen fram nått utan visar samma sak en gång till. boring.

får väl hoppas att fyran blir bättre..

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 månad senare...

Alien vs Predator, passande eftersom det kommer en nästa år. Hade varit kul att se en Predator 3 också, och med en ny story och bättre regissör hae kanske en Terminator 4 varit sevärd? Idel gamla actionfilmer... Ska bli kul att se den sista delen i triologin "Pirates of the Carribean" när den kommer.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag ser fram emot JP4, det blir wünderbarth, och så tycker jag precis som Danell att Team America skulle förtjäna en uppföljare...skulle verkligen vara roligt...

 

en till film som jag gärna skulle vilja ha uppföljare till (även om den inte har kommit ut än) är väl Simpsons The Movie...Jag menar i det fallet kan ju inte en uppföljare gå fel...:)

Länk till kommentar
Share on other sites

Speero... hur fan skulle det gå till. Alla dog ju. Eller det beror ju på hur man tolkar det men ändå!

 

man kan alltid göra uppföljare. mr blondes son?! som ska gå i fotspåren etc. haha.. någon får komma på ett bra manus bara så blir det säkert bra :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Speero... hur fan skulle det gå till. Alla dog ju. Eller det beror ju på hur man tolkar det men ändå!

 

Mr. Pink dog inte... Han blev arresterad

 

Jag vill inte se uppföljare till någon film, de tenderar att förstöra allt... finns en del undantag men men

Länk till kommentar
Share on other sites

Det är väl ca femton år för sent men en uppföljare till Twin Peaks skulle jag döda för. Alla lösa trådar skulle kunna knytas ihop om inte annat. Sen är jag ett stort fan av den tecknade versionen av LOTR, där man inte lyckades avsluta projektet utan kom halvvägs. Men även där är det väl alldeles för sent antar jag.

 

Annars tycker jag att man överlag bör skippa uppföljare.

Länk till kommentar
Share on other sites

Sista delen i i trilogin "Pirates of the Carribean"? Kommer väl fler än 3 filmer.. :P

 

Team America som sagt skulle nog kunna få en uppföljare. Seriösa filmer har en som sagt tendens att bli förstörda om deras uppföljare blir kassa men när det gäller parodifilmer gäller en helt annan princip enligt mig. De är redan så dumma o oförtåliga att det inte spelat någon roll om uppföljaren bli bättre eller sämre :P

 

Men annars filmer som helt klart ser ut att bli en uppföljare till men det inte kommer någon stör mig så otroligt. Så jag säger att dom gått och väl kan göra en uppföljare til Godzilla. Hur dumt det än låter så har slutet i den filmen stört mig i så många år nu att det måste sägas. Gör en uppföljare till Gozilla! Vad f*n hände med det där ägget :D

Länk till kommentar
Share on other sites

Jo, jag menar den amerikanska "bastarden" som du så fint uttryckte det :P

 

Och jo, jag kunde nästan gissa att det fanns x antal japanska men japanska filmer är inte min grej och jag vill ha ett bra avslut på den amerikanska :)

 

Äh, vadå? Den amerikanska har ju tillochmed en cameo i Final Wars, och åker på så skönt råspö av orginalet i den kortaste Kaiouduellen i filmhistorien... :P

 

"We call him Zilla, because the americans has taken the God out of Godzilla."

- Ryuhei Kitamura

 

Skulle ju själv vilja se en filmatisering av Ted Elliot's och Terry Rossio's manus till Godzilla, som faktiskt köptes, men kastades direkt åt sidan av Roland Emmerich som med sin polare skrev sin version på två veckor jämfört med Ted & Terry's 2-3 år...

 

Visst den amerikanska kanske inte är helkass, men den saknar ju all respekt för bakgrundshistorien... Godzilla väktes ur isen av amerikanarna... inte fransmännen! osv.

 

Uppföljare på parodier är lite si och så med, titta bara på Scary Move serien och jämför den med Hot Shots serien... ibland funkar det ibland inte. (om någon missat det så är Hot Shots min favorit av dom)

 

Team America: risken är stor att det blir för mycket. Tänk på Matrix, där fungerade konceptet fullt ut genom hela första filmen, men det är svårt att efterlikna chocken som Neo har i första till någonting annat i de andra två filmerna.

 

Sen har vi ju T1 och T2 som var suveräna medan T3 blev medioker.

 

James Bond då? den serien har ju hållt på så länge att folk tänker titta på dom varesej de är bra eller inte.

 

I stort: ibland fungerar det, ibland inte.

Länk till kommentar
Share on other sites

Nu kom jag på det!!!!

 

BAD TASTE 2!!!!!! JA!!!!

 

Inga effekter, filmat på 16mm och samma crew! JAA!!!! Kan det bli bättre?!?!?!?!

vad sägs om en prequel till Bad Taste med alldeles för hög budget som inte verkar ha något alls med originalfilmen att göra vad gäller stil eller ton, och som har arméer av datoranimerade Extra-Terrestrial psychopaths som slåss mot Dereks farsa när han är 11 år gammal?

 

 

 

Det funkade ju för lucas... :D

Länk till kommentar
Share on other sites

Skulle ju själv vilja se en filmatisering av Ted Elliot's och Terry Rossio's manus till Godzilla, som faktiskt köptes, men kastades direkt åt sidan av Roland Emmerich som med sin polare skrev sin version på två veckor jämfört med Ted & Terry's 2-3 år...

det här med att Roland Emmerich skriver manus väldigt fort (han säger själv i kommentarspåret på ID4 att han skrev det manuset över en helg), jag tror han menar första utkastet, inte själva slutversionen. ett riktigt genomarbetat manus kan mycket väl ta 2-3 år att slutföra och ofta ser slutresultatet väldigt annorlunda ut från första utkastet.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.


×
×
  • Skapa nytt...