Gå till innehåll

Filmer som ni vill se uppföljare till


Ammoniak

Recommended Posts

[citat=paracelsus]De misstänkta -> De andra misstänkta

 

2001, a space odyssey -> 2002, just another space odyssey[/citat]

 

Förutom vad som redan tidigare skrivits här om 2010 så finns även 2061: Odyssey Three & 3001: The Final Oddysey som bok.

Har inte läst dom själv än, men med tanke på att det är Arthur C Clarke så måste dom vara bra :-)

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 4 veckor senare...

[citat=Speero]Interview with an vampire skulle jag gärna vilja se en uppföljare till. Den skulle nog bli väldigt svår att göra... iaf fall att få den att bli bra. Dock så skulle den bli riktigt sevärd om samma skådisar ställde upp igen.[/citat]

 

Queen of the damned.........

 

Dock så skulle jag gärna vilja att någon gjorde den igen, fast bättre.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Java ex Machina][citat=_nemo_]Queen of the damned.........

 

Dock så skulle jag gärna vilja att någon gjorde den igen, fast bättre.[/citat]

varför då? boken suger ju, det är ju The Vampire Lestat som borde göras till film.[/citat]

 

Jaså? Jag har inte ens läst böckerna, bara trodde att de hade gjort om mycket i filmen och att det var därför Anne Rice hoppade av projektet. Men boken är lika dålig alltså?

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=_nemo_]Jag vill se Evil Dead 4. NU!!!!

Och sen vill jag se Gremlins 3.[/citat]

 

 

En Gremlins 3 skulle göras. Regissören (också regissören till de andra, Joe Dante) ville ha animatroniska gremlins men det ville inte producenterna, har jag läst...

 

Jag skulle gärna vilja se den uppföljaren. Denna gången ska Gizmo bli en Gremlin..

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Najka]En Gremlins 3 skulle göras. Regissören (också regissören till de andra, Joe Dante) ville ha animatroniska gremlins men det ville inte producenterna, har jag läst...

 

Jag skulle gärna vilja se den uppföljaren. Denna gången ska Gizmo bli en Gremlin..[/citat]

låter jätteintressesant, och jävligt rätt att Dante inte gick med på CGI gremlins. det hade sett fruktansvärt ut.

 

se bara vad som hände med yoda...

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=_nemo_][citat=Speero]Interview with an vampire skulle jag gärna vilja se en uppföljare till. Den skulle nog bli väldigt svår att göra... iaf fall att få den att bli bra. Dock så skulle den bli riktigt sevärd om samma skådisar ställde upp igen.[/citat]

 

Queen of the damned.........

 

Dock så skulle jag gärna vilja att någon gjorde den igen, fast bättre.[/citat]

 

nja.. mer uppföljare till filmen menade jag. ;)

 

Annars så skulle jag vilja se en ny Robocop. Det hade vart häftigt.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Speero][citat=_nemo_][citat=Speero]Interview with an vampire skulle jag gärna vilja se en uppföljare till. Den skulle nog bli väldigt svår att göra... iaf fall att få den att bli bra. Dock så skulle den bli riktigt sevärd om samma skådisar ställde upp igen.[/citat]

 

Queen of the damned.........

 

Dock så skulle jag gärna vilja att någon gjorde den igen, fast bättre.[/citat]

 

nja.. mer uppföljare till filmen menade jag. ;)

 

Annars så skulle jag vilja se en ny Robocop. Det hade vart häftigt.[/citat]

 

Jojo, men Queen of the damned ÄR väl ändå en uppföljare till En Vampyrs Bekännelser, åtminstonde en fristående sådan.

Länk till kommentar
Share on other sites

Queen of the Damned är tredje delen i bokserien. Del 1 är Interview with the Vampire, del 2 är The Vampire Lestat, och del 3 är Queen of the Damned.

 

Interview är en grymt bra bok, och Lestat är ännu bättre. tyvärr är Queen of the Damned mer en novellsamling och inte alls lika intressant eller spännande som de två första böckerna. Den är dessutom rentav tråkig.

 

När de gjorde filmversionen så slog de ihop The Vampire Lestat med Queen of the Damned och kallade det Queen of the Damned, fast historien är en sammansmältning av båda böckerna. Har aldrig fattat varför de gjorde så...

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Java ex Machina;71777]Queen of the Damned är tredje delen i bokserien. Del 1 är Interview with the Vampire, del 2 är The Vampire Lestat, och del 3 är Queen of the Damned.

 

Interview är en grymt bra bok, och Lestat är ännu bättre. tyvärr är Queen of the Damned mer en novellsamling och inte alls lika intressant eller spännande som de två första böckerna. Den är dessutom rentav tråkig.

 

När de gjorde filmversionen så slog de ihop The Vampire Lestat med Queen of the Damned och kallade det Queen of the Damned, fast historien är en sammansmältning av båda böckerna. Har aldrig fattat varför de gjorde så...[/citat]

 

Men är Lestat en rockstjärna i "The Vampire Lestat"? För det var en av sakerna jag hatade. Ska nog ta och läsa del 2 i serien, OM nu inte han är en rockstjärna i den.

Länk till kommentar
Share on other sites

Angående Queen of the Damned så hade jag låga förväntningar på filmen pga alla omdömen. Tyckte ändå filmen var ganska underhållande trots allt, och jag störde mig inte alls på att Lestat var rocksångare, men jag hade hellre sett Peter Steele (från Type 0 Negative) i huvudrollen ;)

 

Angående uppföljare ser jag fram emot att se AVP2, hur bra eller dåligt resultatet än blir. Annars är jag överlag skeptisk till uppföljare, om det inte finns en tanke med detta från början, som exempelvis Lord of the Rings, Matrix Reloded/Revolutions, etc. Motiven till uppföljare är till 99% ekonomiska och inte konstnärliga.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.


×
×
  • Skapa nytt...